Bliv lejer

Fast helårslejer
Til vores faste lejemål i Haven er vi altid interesserede i gode emner og interessante koncepter til vores restauranter, fast food-spisesteder eller butikker.
Er du interesseret i at blive lejer hos Tivoli, kan du skrive nogle linjer om din virksomhed, tage nogle billeder af sortimentet og sende det til os i en e-mail.

Bliv lejer til Halloween
Halloween i Tivoli er på ingen tid blevet en tradition. Siden sæsonens første år i 2006, hvor vi havde besøg af 250.000 gæster, har besøgstallet været støt stigende og i 2019 var der mere end 500.000 gæster, som var en tur i den eventyrligt oppyntede Have. Halloween i Tivoli har tidligere ligget i uge 42, hvor de fleste skoler holder efterårsferie, men udvidelsen til og med uge 44, så vi også får den ’rigtige’ Halloween med i sæsonen, altså Allehelgensaften d. 31. oktober, har været en succes – så nu er Halloween sæsonen fra sidste halvdel af uge 41 til og med uge 44. De svenske gæster er meget glade for, at uge 44, hvor de har ferie, nu er med i sæsonen. Vi kan tillade os at konkludere, at konceptet fungerer og at vores gæster er begejstrede for sæsonen.
Vi arbejder til stadighed på nye tiltag, herunder nye bodlejere med et spændende sortiment, og tiltag til forbedring af koncept og scenografi, for derigennem at fastholde sæsonens tiltrækningskraft. Halloween i Tivoli er baseret på ”hyggelig uhygge”. Scenografien og aktiviteterne er af en art, der appellerer til børn og som dermed ikke er skræmmende. Halloween i Tivoli henvender sig således primært til børnefamilier, men erfaringen er, at Haven også besøges af mange andre grupper af gæster, som til vores øvrige sæsoner.
Hele Haven er åben, inkl. forlystelserne og restauranterne. Det Halloween-scenograferede område er koncentreret omkring området ved Tivolis Hovedindgang samt på og omkring Plænen. Samme steder, som også alle boderne til Halloween er stillet op. Bodlejere, der, i kraft af deres sortiment, kan lave forskellige aktiviteter i og ved deres bod vil være et stort plus i forhold til konceptet og give vores gæster en ekstra oplevelse.
Under Halloween i Tivoli pyntes Haven med over 15.000 græskar. Gartnerne dekorerer Havens bede og bodernes tage overdådigt med efterårsstauder og andre planter og materialer, der hører årstiden til. Scenografien består af fugleskræmsler, edderkopper og hvad der ellers hører med til at skabe den rette Halloween-stemning. At besøge Tivoli under sæsonen er en helt anderledes oplevelse end om sommeren og igen anderledes end til julesæsonen, fordi Tivoli Haven helt ændrer karakter med den anderledes udsmykning.
Under Halloween i Tivoli optræder bl.a. Tivoli-Garden og et Tivoli-Garden ensemble, bestående af børn fra Tivoli-Garden, der spiller et særligt Halloween-repertoire. På Plænescenen kan i år tillige opleves den populære figur Rasmus Klump. Danmarksmesterskabet i Kæmpegræskar afvikles den første lørdag og de deltagende græskar udstilles i resten af sæsonen. I Glassalen og Koncertsalen opføres forskellige teaterforestillinger hvert år. Der er således masser at opleve, iagttage, prøve, blive inspireret af og ikke mindst købe i de mange forskellige boder under Halloween i Tivoli.
Har du et interessant sortiment, der passer ind i Halloween-konceptet eller til Tivoli overordnet set, og du kunne tænke dig at sælge dette fra en bod i Haven under Halloween i Tivoli, vil vi meget gerne høre fra dig.

Værd at vide
Serviceprofil
Tivoli ønsker at være et førende, internationalt oplevelsesbrand og sætte nye, høje standarder for service. Kun her igennem kan Tivoli leve op til missionen: Vi vil betage vores gæster.
Forretningskultur
Samarbejdet mellem lejere og Tivoli skal udtrykke en forretningskultur, hvor alle leverer og modtager ydelser på professionelle og gæsteorienterede betingelser – med det mål at opnå størst mulig gæstetilfredshed.
Gæstekontakt
Det er målet for Halloween i Tivoli at give gæsterne en unik og betagende oplevelse. Tivoli opfordrer derfor alle lejere til at drive en aktiv bod, hvor gæsterne mødes med et smil og får kyndigt svar på deres eventuelle spørgsmål. Tivoli opfordrer til, at gæsternes individuelle behov er det centrale element i gæstekontakten.
Åbningstider
Se åbningsdage og åbningstider her.
Leje af bod
Lejen er en procentsats af omsætningen med en minimumsleje, der afhænger af bodens type, størrelse og placering i Haven. For nye lejere yder Tivoli en særlig introduktionsrabat. Der er flere typer af boder til detailsalg.
Ved indgåelse af lejeaftale med Tivoli om leje af bod til Halloween i Tivoli 2024 udarbejdes kontrakt mellem lejer og Tivoli.
Bliv lejer til jul
Vi ønsker at præsentere spændende sortimenter for vores gæster, også gerne sortimenter, hvortil der knytter sig en god historie at fortælle. Der er i alt ca. 50 boder fordelt over det meste af Haven, opsat langs Havens stier og med en stor variation i sortimentet. Boderne leverer alt til gæsternes juleoplevelse og –stemning. Alt det der gør jul til jul, pynt, julegaver, værtindegaver, delikatesser, søde sager, lækre små retter, etc. For mange er det blevet en fast tradition at handle julegaver i Tivolis boder.
Vi arbejder til stadighed på nye tiltag, herunder nye bodlejere med et spændende sortiment, og tiltag til forbedring af koncept og scenografi, for derigennem at fastholde sæsonens tiltrækningskraft. Halloween i Tivoli er baseret på ”hyggelig uhygge”. Scenografien og aktiviteterne er af en art, der appellerer til børn og som dermed ikke er skræmmende. Halloween i Tivoli henvender sig således primært til børnefamilier, men erfaringen er, at Haven også besøges af mange andre grupper af gæster, som til vores øvrige sæsoner.
Hele Haven er åben, inkl. forlystelserne og restauranterne. Det Halloween-scenograferede område er koncentreret omkring området ved Tivolis Hovedindgang samt på og omkring Plænen. Samme steder, som også alle boderne til Halloween er stillet op. Bodlejere, der, i kraft af deres sortiment, kan lave forskellige aktiviteter i og ved deres bod vil være et stort plus i forhold til konceptet og give vores gæster en ekstra oplevelse.
Under Halloween i Tivoli pyntes Haven med over 15.000 græskar. Gartnerne dekorerer Havens bede og bodernes tage overdådigt med efterårsstauder og andre planter og materialer, der hører årstiden til. Scenografien består af fugleskræmsler, edderkopper og hvad der ellers hører med til at skabe den rette Halloween-stemning. At besøge Tivoli under sæsonen er en helt anderledes oplevelse end om sommeren og igen anderledes end til julesæsonen, fordi Tivoli Haven helt ændrer karakter med den anderledes udsmykning.
Under Halloween i Tivoli optræder bl.a. Tivoli-Garden og et Tivoli-Garden ensemble, bestående af børn fra Tivoli-Garden, der spiller et særligt Halloween-repertoire. På Plænescenen kan i år tillige opleves den populære figur Rasmus Klump. Danmarksmesterskabet i Kæmpegræskar afvikles den første lørdag og de deltagende græskar udstilles i resten af sæsonen. I Glassalen og Koncertsalen opføres forskellige teaterforestillinger hvert år. Der er således masser at opleve, iagttage, prøve, blive inspireret af og ikke mindst købe i de mange forskellige boder under Halloween i Tivoli.
Har du et interessant sortiment, der passer ind i Halloween-konceptet eller til Tivoli overordnet set, og du kunne tænke dig at sælge dette fra en bod i Haven under Halloween i Tivoli, vil vi meget gerne høre fra dig.

Værd at vide
Jul i Tivoli siden 1994
Mange har gjort det til en tradition at tage forbi Tivoli i forbindelse med julen og siden sæsonens start tilbage i 1994 har 19.472.000 gæster lagt vejen forbi. Jul i Tivoli besøges nu hvert år af mere end 1.000.000 gæster. Der arbejdes løbende på, at Jul i Tivoli skal fastholde og udvikle sit høje kvalitetsniveau for at bevare sæsonens tiltrækningskraft.
Hvert år til Jul i Tivoli er det ambitionen at præsentere nye tiltag, der kan betage vores gæster og være med til at sikre den gode oplevelse i Haven, som boderne er en meget vigtig del af. Derfor søger vi lejere, der har et interessant sortiment i en høj kvalitet, som passer til julen eller til Tivoli i øvrigt, og som kan være med til at udvikle bodernes samlede udvalg.
Serviceprofil
Tivoli ønsker at være et førende, internationalt oplevelsesbrand og sætte nye, høje standarder for service. Kun her igennem kan Tivoli leve op til missionen: Vi vil betage vores gæster.
Forretningskultur
Samarbejdet mellem lejere og Tivoli skal udtrykke en forretningskultur, hvor alle leverer og modtager ydelser på professionelle og gæsteorienterede betingelser – med det mål at opnå størst mulig gæstetilfredshed.
Gæstekontakt
Det er målet for Jul i Tivoli at give gæsterne en unik og betagende oplevelse. Tivoli opfordrer derfor alle lejere til at drive en aktiv bod, hvor gæsterne mødes med et smil og får kyndigt svar på deres eventuelle spørgsmål. Tivoli opfordrer til, at gæsternes individuelle behov er det centrale element i gæstekontakten.
Åbningstider
Se åbningsdage og åbningstider her.
Leje af bod
Lejen er en procentsats af omsætningen med en minimumsleje, der afhænger af bodens type, størrelse og placering i Haven. For nye lejere yder Tivoli en særlig introduktionsrabat. Der er flere typer af boder til detailsalg.
Ved indgåelse af lejeaftale med Tivoli om leje af bod til Jul i Tivoli 2024 udarbejdes kontrakt mellem lejer og Tivoli.
Bliv lejer til Tivoli Have- & Blomsterfestival
Tivoli er kendt og elsket af mange for den smukke have med et væld af blomster og planter tilpasset sæsonerne. Nu sætter Tivoli ekstra fokus på den blomstrende have med en festival dedikeret til det spirende og blomstrende i Tivoli. Her vil du kunne opleve kæmpe blomsterskulpturer, nye planter og blomster, blomsterbinding, udskæring af storetræstammer, blomster på menuen hos restauranterne og meget mere.
De mindre markedsboder giver mulighed for at også mindre producenter og virksomheder med unikke produkter kan blive lejere i Tivoli.

Bliv lejer til Tivoli Food Festival
Tivoli Food Festival blev afholdt i maj 2024, men vi ser frem til at fastlægge programmet for foråret 2025.
Det overordnede fokus bliver på dansk mad og vin.
Med Tivoli Food Festival ønsker vi fokusere på det lokale og fejre alt det, der spirer i Danmark på området. Festivalen spænder bredt fra mikro-niveau til storproduktion, fra hverdagsmad til gourmet. Lokalt, grønt og bæredygtigt bliver et naturligt omdrejningspunkt, men bliver ikke styrende for hele festivalen.
Tivoli tænker i koncepter, der både har et liv før, under og efter festivalen. Program følger.
De mindre markedsboder giver mulighed for at også mindre producenter og virksomheder med unikke produkter kan blive lejere i Tivoli.



