Dronningens samarbejde med Tivoli går tilbage til 2001. Her skabte hun scenografien til H.C. Andersen-forestillingen "Kærlighed i Skarnkassen", hvor tre eventyr flettes sammen til en historie om hovmod, der står for fald.
Derefter kom "Tommelise" i 2005, "Fyrtøjet" i 2007, "Svinedrengen" i 2009, "Den standhaftige Tinsoldat" i 2013. Dinna Bjørn, som er tidligere danser på Pantomimeteatret, balletchef på Den Norske Opera og desuden en højt respekteret Bournonville-ekspert, står bag koreografi til alle balletterne. Dette i samarbejde med James Price, som har komponereret musikken. I 2016 kom "Askepot" og her er det den russiske koreograf Yuri Possokhov og musikeren Oh Land der står bag. Alle Dronningens forestillinger er stadig skiftevis i repertoiret.
Dronningen skabte også dekorationer og kostumer til helaftensballetten "Nøddeknækkeren" i Tivolis Koncertsal i 2012. I 2019 var Dronningen igen scenograf på balletten "Snedronningen" igen med koreografi af Yuri Possokhov og musik af Oh Land.
I 2012 skabte Dronningen scenografi til juleballetten "Nøddeknækkeren", der gik for fulde huse i Tivolis Koncertsal både i 2012, 2014, 2016 og 2018.
Den klassiske historie om Claras juledrøm udspiller sig her i København, hvor blandt andre H.C. Andersen er gæst juleaften, og når Clara drømmer om eventyrlandet, er det selvfølgelig Tivoli, hun tænker på! Forestillingen spilles igen i december 2020.
Med skralden kan man høre den dejligste musik, og med gryden kan man dufte al den mad, der bliver lavet i hele byen. H.C. Andersens eventyr blev i 2009 forvandlet til ballet, hvor skraldens musik blev til en perlerække af forskellige nationaliteter, der dansede for os, mens grydens indhold blev til en forrygende mad-galop med kokkepiger, fattige enker og fine herrer, der diverterede sig med alskens lækkerier.
I 2005 gik Dronningen, Dinna Bjørn og James Price sammen om at omsætte H.C. Andersens eventyr "Tommelise" til en ballet for hele familien. Her kunne man opleve de skrækkelige skrubtudser, der bortfører lille Tommelise, inden hun møder Oldenborren og Muldvarpen, der så gerne vil giftes med hende.
Vi ender i sydens sol, hvor hun flyver på ryggen af Svalen ned til den lille Blomsterprins. Dronningen havde som noget helt nyt på Pantomimeteatret skabt et vandretæppe, således at flyveturen til Syden kunne illustreres løbende på bagvæggen, hvor tæppet, snart med grønne danske enge, snart med østrigske alpetoppe, gled forbi, inden vi endte hos prinsen blandt græske søjler og mægtige blomster.
Samarbejdet med Dronning Margrethe begyndte i 2001, hvor tre H.C. Andersen-eventyr blev flettet sammen til en ballet om hovmod, der står for fald. Det var eventyrene "Stoppenålen", "Flipperne" og "Kjærestefolkene", der blev til en munter ballet, hvor Saksen dansede med Flipperne, mens Stoppenålen og Strygejernet så til. Det hele blev holdt sammen af Fem Fingre, der fik handlingen til at skride fremad. Koreografien var skabt af Dinna Bjørn (tidligere danser ved Den Kgl. Ballet og balletmester i Oslo), og musik af komponisten James Price, der tog udgangspunkt i Tivolis huskomponist H.C. Lumbyes festlige toner.
I 2016 prøvede Dronning Margrethe kræfter med et nyt kunstnerisk hold. Det var den russiske koreograf Yuri Possokhov og den danske musiker og komponist Oh Land (Nanna Øland), der sammen med Dronningen skabte eventyrballetten Askepot. Forestillingen blev også spillet i 2017.