Ofte stillede spørgsmål

Pantomimeteatret i Tivoli omgivet af farverige blomster og grønne træer, der skaber en idyllisk atmosfære i haven.

Ankomst til Haven

Tivolis centrale placering i hjertet af København, gør det nemt at komme til med både offentlig transport og finder parkering til bil. Herunder kan du læse herom samt indgangene til Tivoli. 

Det er nemt at besøge Tivoli uden at skulle starte bilen.

Du kan nemlig benytte dig af offentlig transport, og samtidig komme direkte til Tivolis indgang, hvad end du tager bus, metro eller tog.

Hvis du stiger af ved Hovedbanegården, Vesterport station eller Rådhuspladsen, så ligger Tivolis indgange mindre end 5 minutters gang derfra.

Du kan med fordel parkere hos vores parkeringspartner i deres parkeringshuse, samt kan man parkere på offentlige parkeringszoner nær Tivoli. Vi har samlet en oversigtsside, hvor du kan læse mere om forudbetalt parkering samt de offentlige zoner:

  • Om parkering ved Tivoli
  • Indgang til Tivoli når Haven er åben

    For indgang til Tivoli henviser vi til Hovedindgangen på Vesterbrogade 3 eller Banegårdsindgangen på Bernstorffsgade.

    Det er muligt at forlade Tivoli via møllerne ved H.C. Andersen Slottet og Banegårdsindgangen i hele Tivolis åbningstid. 

    Ønsker du at forlade Tivoli og komme tilbage til Haven, skal du venligst benytte udgangen ved Tivoli Food Hall, hvor du vil få et re-entry stempel hos kontrolløren. 
    I forbindelse med større begivenheder i Haven, er det ikke en mulighed at få et re-entry stempel.

     

    Indgang til Tivoli udenfor sæson

    Skal du nyde en forestilling i Glas- eller Koncertsalen uden for sæson, da vil indgang ske via Hovedindgangen på Vesterbrogade 3. Indgangen åbner 30min før ved forestillinger i Glassalen og 1 time før ved forestillinger i Koncertsalen.

     Bliv klar til dit besøg i Tivoli ved at downloade appen til din telefon:

  • Download til IOS
  • Download til Android
  •  

    Med Tivolis app kan du blandt andet...

    • Købe entré, Turpas, Tivolikort, turbilletter og andre produkter
    • Scanne dit Tivolikort, så du altid har det på din mobil, når du besøger Haven
    • Se ledige borde på Havens mange spisesteder og booke bord direkte i appen
    • Få adgang til og indløse fordele i Tivoli Lux
    • Få adgang til konkurrencer og spil
    • Holde dig opdateret og have dagens program lige ved hånden
    • Få adgang til ekstra fordele i form af små gaver fra Tivoli*
    • Nemt finde rundt i Haven med det digitale kort over vores restauranter, forlystelser, butikker og meget mere
    • Få det bedste overblik over alle Havens forlystelser, så du kan finde de forlystelser, der passer til dig og dit besøg
    • Få fri adgang til at hente turfotos til din mobil, når du har prøvet en forlystelse
      *Dette kræver, at du aktiverer push-notifikationer på mobilen.

    Besøget i Haven

    Under dit besøg i Haven kan du have spørgsmål omkring, hvor du finder toiletter, førstehjælp, områder for rygning eller noget fjerde. Herunder kan du finde svar på de spørgsmål, der kunne opstå under dit besøg i Tivoli. 

    Der er opstillet 30 Turpas- og billetautomater rundt omkring i Tivoli.

    Har du købt Turpas online, kan du printe dette i automaterne. Derudover har du her mulighed for at købe Turpas direkte på automaterne, hvorefter det printes. 

    Du kan bl.a. finde automaterne på disse lokationer:

    • Ved Hovedindgangen
    • Ved Food Hall
    • Ved Rutschebanen
    • Ved Veteranbilerne
    • Ved Aquila
    • Ved Stjernetårnet
    • Villa Vendetta
    • Ved spilleboden GrandPrix

    Dernæst kan du også se på Havekortet i Tivoli-appen, hvor alle automaterne findes. 

    Betalingskort
    Du kan benytte følgende betalingskort i Tivoli:

    • Dankort
    • VISA
    • Mastercard/Eurocard

    Bemærk venligst, at Tivoli tillægger et gebyr på alle kreditkorttransaktioner foretaget med et firmakort, "3 - party schemes" og kreditkort udstedt udenfor EU. Tivoli tjener ikke på dette gebyr, det er en afgift til kreditkortselskaberne. 


    Kontantautomater
    Du kan finde kontantautomater ved Hovedbaneindgangen og Himmeskibet.

    Her kan du hæve på Dankort, internationale kort og interne Danske Bank hævekort. 

    Servicecentret ligger ved Hovedindgangen med indgang fra Haven.

    Her behandles alle gæsteforespørgsler i form af uddeling af brochuremateriale, salg af Tivolikort og koncertbilletter og generel information. Servicecentret tager sig også af bortkomne børn.

    Der findes garderobe- og bagagebokse ved Hovedindgangen. En jumbo boks koster 70 kr. i leje, mens en stor koster 50 kr.

    Størrelserne på boksene er som følger:

    Jumbo bokse: H: 58 cm. B: 44 cm. D: 66 cm.

    Store bokse: H: 44 cm. B: 36 cm. D: 42 cm.

    Garderobe- og bagagebokse er markeret på Havekortet på denne side eller i Tivoli-appen.

    Der findes toiletter følgende steder:

    • Ved Pantomimeteatret - Dame, herretoilet samt handicaptoilet
    • Ved Jubilæumshaven - Dametoilet
    • I Puslehuset (ved Rasmus Klumps Verden) - Dame, herretoilet samt handicaptoilet
    • I Glassalen og Koncertsalen - Dame, herretoilet samt handicaptoilet
    • Ved Banegårdsindgangen - Dame- og herretoilet
    • Ved Den flyvende Kuffert - Dame- og herretoilet
       

    Handicaptoiletter
    Der findes handicaptoiletter i toiletgrupperne ved Pantomimeteatret og Puslehuset (ved Rasmus Klumps Verden). Herudover kan du finde handicaptoiletter på en række af Havens restauranter samt i Glassalen og Koncertsalen.


    Puslerum
    Du kan finde vores velindrettede puslerum ved "Rasmus Klumps Verden" (legepladsen) med blandt andet mulighed for at opvarme babymad og -mælk. Der findes desuden puslefaciliteter på følgende toiletter:

    • Ved Hovedbaneindgangen - Dame- og Herretoilettet (samt barnetoilet hos damerne)
    • Ved Pantomimeteatret - Dametoilettet
    • Ved Påfuglen - Dametoilettet
    • Ved Viften - Handicaptoilettet
    • I Koncertsalen - Handicaptoilettet
    • Ved Mazzoli's Garden - Dametoilettet
    • Ved Original Coffee Koncertsalen - Dametoilettet

    Toiletter er også  markeret på Havekortet på denne side eller i Tivoli-appen.

    Tivoli er røgfri, men vores gæster kan finde to zoner hvor der må ryges. Zonerne er tydeligt mærket med rygning tilladt skilte, samt markeret i Tivolis Havekortet på denne side eller i Tivoli-appen
    Det er Tivolis holdning, at e-cigaretter er at sidestille med almindelige cigaretter, og rygepolitikken gælder således også e-cigaretter. 

    Herunder kan du finde rygezonerne. Vær gerne opmærksom på, at du er ved de markerede skilte:

    • De Hængende Haver (bænkene mod restaurant Viften)
    • Ved Parterrehaven (haveområdet mellem Tivolisøen og H.C. Andersen Slottet)

     

    Hittegods skal afleveres i Tivolis servicecenter ved Hovedindgangen. Har du mistet en genstand kan du kontakte os på mail info@tivoli.dk med en beskrivelse af den mistede genstand, samt hvilken dato genstanden er mistet. Vedhæft så vidt muligt gerne et billede af den mistede genstand.

    Effekter af mindre værdi opbevares i 30 dage. Værdigenstande afhentes af Politiet hver onsdag, hvorefter det opbevares hos Københavns Politi Hittegodskontor:

    Københavns Politi Hittegodskontor
    Politigården
    1567 København V
    Tlf: 38 74 88 22

    Tivoli har et sikkerhedsberedskab, som kan assistere i hele Tivolis åbningstid. Derudover findes en sygeplejevagt tilstede i Tivolis højsæsoner.

    Får du brug for hjælp, kan du kontakte Tivolis personale.

    Det er desværre ikke tilladt at tage din hund med i Tivoli. Blinde og svagtseende kan selvfølgelig medtage førerhund eller servicehund. 

    Se praktiske oplysninger for gæster med funktionsnedsættelse her:

  • Gæster med særlige behov
  • Det er ikke tilladt at medbringe glasflasker i Tivoli. Det er heller ikke tilladt at medbringe flasker eller beholdere, der indeholder alkoholiske drikke.

    Ved større koncerter skærpes det ligeledes at ingen drikkevarebeholdere må medbringes.

    Som led i forbedringen af miljøet i Tivoli vil vi gerne nedbringe omfanget af engangsemballage. Derfor serverer vi drikkevarer i genbrugsbægre i Tivolis boder og restauranter. Tivoli vasker de brugte genbrugsbæger i en specielt til formålet indkøbt opvaskemaskine på et vaskeri.

    Prisen for drikkevaren tillægges 5 kr. i pant for genbrugsbægeret, som returneres ved at benytte de til formålet opstillede genbrugsbægerautomater. Genbrugsbægerautomaterne er placeret på udvalgte lokaliteter i Haven. Automaterne er indbygget i et skilderhus magen til Tivoli-Gardens på Slotspladsen. Der er 3 sorte og 15 røde skilderhuse.

    I forbindelse med Fredagsrock er det tilladt at indlevere genbrugsbægrene i de opstillede boder/telte på Plænen.  

    Alle vores gæster er selvfølgelig meget velkomne til at tage genbrugsbægerne med hjem som en souvenir fra Tivoli besøget.

    Tivolikort

    Med et Tivolikort får du gratis adgang til alle Tivolis sæsoner. Der findes flere typer af Tivolikort, hvilket gør det muligt for dig at vælge et, der passer bedst til dine behov. Læs meget mere om Tivolikort og find svar på dine spørgsmål herunder. 

    Et Tivolikort giver gratis adgang til Tivoli i sommer-, halloween- og julesæsonen. Du kan købe Tivolikortet med abonnement, der betales årligt, eller med udløb. Kortet gælder fra købsmåned og 11 måneder frem og fornyes automatisk, medmindre kortet med udløb. Ved køb af Tivolikort skal du vælge en startdato for kortet, som enten er på selve købsdatoen op til 2 måneder efter købsdatoen.

    Det almindelige Tivolikort giver adgang til Haven for kortholderen selv. Kortet er strengt personligt og kan ikke anvendes til adgang for andre.

    Sølvkort giver dig som kortholder mulighed for gratis at medbringe én ledsager pr. dag. Dette gælder kun ved entré sammen med kortholderen, og det er en betingelse, at ledsageren er en forretningsforbindelse, familie, kollega eller ven.

    Guldkort giver dig som kortholder mulighed for gratis at medbringe op til fire ledsagere samlet pr. dag. Dette gælder kun ved samlet entré med kortholderen, og det er en betingelse, at ledsagerne er forretningsforbindelser, familie, kollegaer eller venner til kortholderen.

    Wildcard sælges som enten et Wildcard barn (1-7år) eller Wildcard (8+år) og giver adgang til Tivoli, samt et gratis Turpas til kortholderen ved hvert Tivolibesøg (dog max ét pr. dag). Turpasset er personligt og må ikke videregives eller videresælges. 

     

    For alle korttyper gælder det at kortet er strengt personligt, og kan ikke anvendes af andre end kortholder.

    Du har altid muligheden for at opgradere dit Tivolikort til en dyrere kategori. Når man opgraderer sit Tivolikort, så beholder man kortets eksisterende gyldighedsperiode og betaler differencen op til det ønskede Tivolikort-type. Opgradering af Tivolikort kan kun ske ved personlig henvendelse i Tivoli Service Center.

    Det er ikke muligt at nedgradere et Tivolikort. Har du et Tivolikort på abonnement, så skal det gældende abonnement opsiges jf. abonnementsbetingelserne, og herefter skal du købe et nyt abonnement for den ønskede Tivolikort-type.

    Køb

    Tivolikort kan købes online via Tivolis shop-hjemmeside og i Tivoli-appen. Dernæst kan det købes fysisk i Tivolis Box Office, i Tivolis Servicecenter og ved Tivolis indgange.

    Du kan finde alle aktuelle priser her.

    Ved købet af dit Tivolikort, kan du vælge om kortet skal være gyldigt fra den dag som du køber det, den første dato i den kommende måned eller måneden efter det.

    Vælger du fx at købe dit Tivolikort d. 16. april, kan du enten vælge, at første gyldighedsdag skal være 16. april, 1. maj eller 1. juni.

    Der er 14 dages fortrydelsesret for Tivolikort købt som abonnement, men fortrydelsesretten bortfalder, hvis Tivolikortet tages i brug. Der er endvidere 14 dages fortrydelsesret på køb foretaget via vores webshop, jf. lovgivningen på området.

    Kortet personliggøres først efter købet er gennemført. Her indtastes oplysninger som navn, billede m.m. på personen som skal benytte kortet.

    Kortet må kun benyttes af kortholder.

    Det er kun muligt at købe personligt Tivolikort.

    Alle typer Tivolikort er personlige og må ikke benyttes af andre end kortholder.

    Abonnement

    Et Tivolikort er gældende for indeværende måned af startdato + 11 måneder frem. 

    Et Tivolikort købt på abonnement, er gældende for måneden, hvori kortet købes og de 11 efterfølgende måneder. Tivolikort købt som abonnement kan opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 5 måneder efter abonnementsaftalens indgåelse. Når abonnementet er opsagt, gentegnes Tivolikortet ikke ved kortets udløb.

    Er Tivolikortet givet med udløb, udløber det som udgangspunkt efter et år, medmindre det er tegnet som abonnement, eller modtageren selv har ændret det til et abonnement. Hvis du ønsker at forny dit Tivolikort med udløb, så kan du gøre dette her.

    Du kan både give et Tivolikort som abonnement og ændre et Tivolikort, du har fået til at overgå til abonnement.

    Tivolikort købt som abonnement kan opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 5 måneder efter abonnementsaftalens indgåelse. Når abonnementet er opsagt, gentegnes Tivolikortet ikke ved kortets udløb.

    Abonnementet kan kun opsiges skriftligt via Mit Tivoli eller mail til Tivolis Call Center på tivolikort@tivoli.dk.

    Hvis et Tivolikort, købt som abonnement med årsbetaling opsiges inden gyldighedsperiodens udløb, refunderes betalingen for den periode, der ligger efter opsigelsen. Tivolikort købt som abonnement kan opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 5 måneder efter abonnementsaftalens indgåelse. Læs mere om opsigelse her.

    Færdiggørelse og tilretning

    Har du købt et Tivolikort, skal du færdiggøre kortet ved at oprette en profil på Mit Tivoli.
    Du skal som kortholder i den forbindelse oprette en adgangskode og tilknytte et billede af dig selv. Du kan også færdiggøre dit Tivolikort ved personlig henvendelse i Tivoli Service Center.

    Gå til login og oprettelse på Mit Tivoli

    Du kan uploade et foto til dit Tivolikort, når du færdiggør det på tivoli.dk. Du kan også færdiggøre dit kort i Tivoli Box Office eller Tivoli Servicecenter, hvor de har mulighed for at tage et billede af dig. 

    Dit Tivolikort-foto bruger vi til at forhindre snyd med kortet og øge din sikkerhed for, at dit Tivolikort ikke bliver misbrugt af andre, hvis det bliver stjålet, eller hvis du mister det.

    Tivolikortet købes er som udgangspunkt et digitalt produkt, der er tilgængeligt i Tivoli app'en og dermed altid ved hånden.

    Tivoli app'en kan downloades enten i Google Play eller App Store og er let at installere ved at følge anvisningerne som gives i app'en.

    Har du derimod brug for et fysisk Tivolikort, så kan dette tilkøbes mod et gebyr. Der opkræves ikke gebyr for udstedelse af et fysisk Guldkort.

    Mister du dit Tivolikort, skal du kontakte Tivolis Call Center hvorefter Tivolikortet spærres. Mistede eller beskadigede kort kan erstattes mod et gebyr.

    Tivolis Call Center

     tlf. 33 15 10 01 

     tivolikort@tivoli.dk

    Du behøver ikke at gøre noget for at forny eller gentegne dit Tivolikort, hvis dine betalingsoplysninger er opdaterede og du har tegnet et abonnement – så kører fornyelsen og betalingen helt automatisk.

    Hvis du har et Tivolikortet med udløb, skal du selv konvertere det til et løbende abonnement, for at kortes fornyes. Du kan forny dit Tivoikort her.

    Du kan opdatere dine oplysninger og rette dit betalingskort ved at logge ind på Mit Tivoli via Tivolis app eller tivoli.dk.

    Fordele og rabatter

    Tivoli Lux er et fordelsprogram til dig med et Tivolikort, som giver adgang til eksklusive fordele og rabatter - både i og uden for Tivolis sæsoner.

    Fordelene kan variere afhængigt af sæson, men kan for eksempel være:

    • 10 % rabat i Little Tivoli-butikken.
    • Forspring til lanceringer på forestillinger, koncerter og events.
    • Rabat på hele regningen på udvalgte spisesteder.
    • Kaffe elle te til 25 kr. (inkl. pant)

    Køb et Tivolikort og få adgang til Tivoli Lux

    Tivoli Lux er et fordelsprogram, der giver ekstra fordele og rabatter til dig med et Tivolikort. Alle slags Tivolikort* giver adgang til fordelsprogrammet.

    For at anvende fordelene kræver det, at du både har:

    • et gyldigt Tivolikort med dig, som bruger af kortet
    • hentet Tivolis app og har oprettet en Mit Tivoli-profil, hvorpå dit Tivolikort er tilføjet

    * Herudover har visse specialkort også adgang til fordelsprogrammet, herunder: Aktionærkort, Tivoli Erhvervsklub-kort, VIP-kort, Exclusive-kort, Ledsagerkort samt Medarbejderkort. Bemærk venligst, at flere af disse korttyper ikke er i offentligt salg, men udstedes til kortholder af Tivoli.

    Problemer med at logge ind
    Hvis du ikke kan logge ind, kan det være fordi, du endnu ikke har oprettet en Mit Tivoli-profil.

    En anden mulighed er også, at du ikke har verificeret din profil endnu. Det skal gøres inden for 24 timer efter oprettelsen. Hvis der er gået mere end 24 timer siden din oprettelse, så kan du henvende dig i Tivoli Service Center, ringe til vores Callcenter, eller skrive en e-mail til tivolikort@tivoli.dk.

    Hvis du ikke har en smartphone og derfor ikke kan aktivere dine fordele via Tivolis app, har du mulighed for at hente en papirvoucher i Tivolis Servicecenter. Den kan du fremvise, når du ønsker at bruge en aktuel fordel under dit besøg i Haven.

    Vær opmærksom på, at voucheren kun udleveres til Tivolikortholdere, der ikke har adgang til en smartphone, og som har et fysisk Tivolikort.

    Fordelene i Tivoli Lux kan kun indløses via Tivolis app. Du skal derfor hente Tivoli-appen og logge ind på din Mit Tivoli-profil. Husk også, at der på din Mit Tivoli-profil skal være registeret et gyldigt Tivolikort for du kan få glæde af fordelene.

    Du kan vælge at indløse lige så mange af de tilgængelige fordele, som du har lyst til. Du finder alle de aktuelle fordele under Tivoli Lux-fanen i Tivoli-appen.

    Brug en fordel flere gange
    Under de enkelte fordele i Tivoli-appen kan du se, hvor mange gange hver fordel kan bruges, og hvor mange personer, hver fordel gælder for.

    Problemer med at vælge eller indløse fordel
    Hvis du klikker ind på en fordel og oplever, at du ikke kan indløse den, kan det være fordi, du tidligere har indløst den.

    Nogle fordele kan kun indløses én gang. Tjek derfor altid vilkår og betingelserne i fordelsteksten, inden du indløser fordelen.

    Hvis du får en fejlmeddelelse, når du forsøger at indløse fordelen, kontakt da venligst tivolikort@tivoli.dk eller henvend dig i Tivoli Service Center. Så hjælper vi dig.

    Slettede fordele
    En fordel forsvinder fra oversigten i appen, når indløsningsperioden er slut. Det gælder uanset om du har indløst fordelen eller ej. Husk derfor altid at læse fordelsteksten grundigt igennem, da det her står angivet, hvor længe fordelen gælder. Hvis du mener der er sket en fejl i appen, er du velkommen til at skrive til tivolikort@tivoli.dk.

    Ubrugte, indløste fordele
    Hvis du ved en fejl er kommet til at swipe indløsningsknappen og ikke har brugt fordelen, kan du skrive til tivolikort@tivoli.dk eller henvende dig i Tivolis Service Center. Så hjælper vi dig med at nulstille fordelen.

    Tivoli Lux giver dig adgang til forskellige typer af fordele, både i og uden for Tivolis sæsoner. Det kan f.eks. være gode rabatter på mad og drikke i en af Havens restauranter eller i Tivoli Food Hall, forsalg til forestillinger og events, forspring til at booke plads til Fredagsrock koncerter med pladsreservation, samt rabat på Turpas.

    Hvis du scroller til toppen af denne side, kan du få se de aktuelle fordele, som kan indløses via Tivoli-appen lige nu.

    Du kan læse mere om hvilke vilkår og betingelser, der gælder for fordelsprogrammet Tivoli Lux her.

    Afmelding af Tivoli Lux
    Din adgang til fordelsprogrammet Tivoli Lux ophører fra den dag dit Tivolikort udløber.

    Brug af fordele på print
    Det er ikke muligt at indløse fordelene ved at printe beskrivelser eller billeder fra tivoli.dk eller fra et nyhedsbrev. Fordelene skal aktiveres og indløses via Tivolis app.

    Flere Tivolikort
    Antallet af fordele er det samme, uanset hvor mange kort, du har tilknyttet din Mit Tivoli-profil.

  • Læs vilkår og betingelser
  • Entré, Turpas og Pakke

    Når du vil på besøg i Tivoli, kan du på købe Entré og Turpas seperat eller ved en samlet Pakke. Dette kan du købe på Tivoli.dk, i Tivolis App eller i Tivoli Service Center ved Haven. Billetterne er datospecifikke og scannes ved indgangen til Haven. Find svar på eventuelle spørgsmål om Entrébilletter, Turpas og Pakkeløsninger herunder. 

    I Tivoli kan du både få et Tivolikort, hvor du kan tage i Tivoli hele året i åbne sæsoner, men dernæst kan du også købe dagsspecifikke billetter.

    Entré giver indgang til at nyde Haven, uden adgang til forlystelserne.
    Turpas giver ikke indgang til Haven men til alle Tivolis forlystelser*.
    Pakke (Entre og Turpas) giver både indgang til Haven og til alle Tivolis forlystelser* - til den billigste pris.


    *Turpas giver ikke adgang til Villa Vendetta og Det Hjemsøgte under Halloween i Tivoli.

    Entré, Turpas og Pakke (Entré + Turpas) har skiftende priser på baggrund af besøgsdato og i enkelte tilfælde også på baggrund af tidspunktet for indgang i Tivoli. Tivoli ønsker at give alle gæster et incitament til at planlægge besøg i perioder, hvor der er mindre travlt. 

    For at finde den billigste billet, kan du I besøgskalenderen på Tivoli.dk eller i Tivolis app kan orientere dig og danne dig et overblik over priserne for de enkelte åbningsdage. I nogle perioder er det nu billigere at besøge Tivoli og i andre bliver det dyrere. Der vil være en besparelse ved at købe pakken med Entré og Turpas samlet. Den konkrete besparelse vil fremgå i forbindelse med dit køb.

    Du kan ændre dato på dine billetter (Entré, Turpas og Pakke), men bemærk, at du kun kan ændre datoen én gang pr. ordre. Billetten er som udgangspunktet gældende til valgte dato. Besøgsdatoen på endnu ikke indløste billetter kan dog ændres til en ny dato, der er senest 14 dage efter den oprindelige dato. Billetændringen kan kun ske i en af vores billetluger samme dag, du ønsker at besøge Tivoli. 

    Eksempel: Har du købt billet til den 1. april, men ønsker at bytte til den 11. april,  skal du komme på dagen den 11. april og få billetten ombyttet og omvendt.

    Du kan også ændre ankomsttidspunktet til Fredagsrock. Gælder din billet til før kl. 18, men har dine planer ændret sig? Så kan du ændre ankomsttid ved en af vores billetluger ved personligt fremmøde samme dage.
     
    Ved ændring til en ny dato kan billetten både blive dyrere eller billigere end den oprindelige købspris. Hvis prisen på den nye billet er billigere, udbetales differencen ikke. 

    Billetter kan kun ændres indenfor samme kalenderår. 

    Beløbet for købte billetter refunderes ikke*. Besøgsdatoen på endnu ikke indløste billetter kan dog ændres til en ny dato, der er senest 14 dage efter den oprindelige dato. Billetændringen kan kun ske i en af vores billetluger samme dag, du ønsker at besøge Tivoli.

    Eksempel: Har du købt billet til den 1. april, men ønsker at bytte til den 11. april,  skal du komme på dagen den 11. april og få billetten ombyttet og anvendt.
     
    Ved ændring til en ny dato kan billetten både blive dyrere eller billigere end den oprindelige købspris. Hvis prisen på den nye billet er billigere, udbetales differencen ikke. 

    Billetter kan kun ændres indenfor samme kalenderår.

    *I tilfælde af at Tivoli lukker adgangen til Haven i forbindelse med Fredagsrock koncerter, kan du få refunderet din entrébillet.

    På fredage med Fredagsrock kan man besøge Tivoli, såfremt at man har et Tivolikort eller en almindelig entrébillet. Der gælder dog forskellige entrépriser til Haven afhængigt af om der er entré før kl. 18.00 eller efter kl. 18.00.

    Du kan købe Tivolikort eller entrébilletter her.

    Hvis vi vurderer, at Tivoli er nået det ønskede antal gæster i forbindelse med koncerter, forbeholder vi os retten til at lukke for adgang til Haven for at give alle den bedste koncertoplevelse.

    Vær opmærksom på at forlystelserne lukker kl 22.00 ved fredage med Fredagsrock.

    Til udvalgte Fredagsrock-koncerter kan der være krav om pladsreservation, for at kunne komme ind i koncertområdet.

    Fredagsrock

    Fredagsrock sætter gang i fredagsfesten på Plænen, hvor vi samles til koncerter under åben himmel hele sommeren. Der er adgang til Fredagsrock med Tivolikort eller almindelig entrébillet. Vær opmærksom på, at prisen på entrébilletter stiger ved ankomst efter kl. 18:00 på fredage.

    For at sikre den bedste koncertoplevelse forbeholder Tivoli sig retten til at lukke for adgang til Haven, hvis vi vurderer, at det ønskede gæsteantal er nået og af sikkerhedsmæssige årsager. Dette kan også ske, selv om der er indført krav om pladsreservation. 

    Find svar på eventuelle spørgsmål om Fredagsrock herunder. 

    På fredage med Fredagsrock er der adgang til Haven med Tivolikort eller en almindelig entrébillet. Der gælder dog forskellige entrépriser til Haven, afhængigt af om der er entré før kl. 18.00 eller efter kl. 18.00.

    Du kan købe Tivolikort eller entrébilletter her.

    På udvalgte koncerter kan det være nødvendigt for Tivoli at indføre krav om pladsreservation. Det betyder, at du ud over dit Tivolikort eller entrébillet, også skal have reserveret en plads på forhånd. Du kan reservere plads via et link, som bliver frigivet op til koncerten. Tivoli informerer om dette på vores platforme (sociale medier, hjemmeside og nyhedsbrev), når/hvis det bliver aktuelt i den kommende sæson.

    Vær også gerne opmærksom på, at hvis vi vurderer, at Tivoli er nået det ønskede antal gæster i forbindelse med koncerter, forbeholder vi os retten til at lukke for adgang til Haven for at give alle den bedste koncertoplevelse. 

    Vil du med til Fredagsrock? Så husk vores gode råd, så alle får en god koncertoplevelse.

    • Kom i god tid til koncerten
    • Medbring ikke alkohol i Haven, da det er bortvisningsgrund​
    • Hav dit Tivolikort eller entrébillet klar ved indgangen
    • Lad cigaretterne blive i lommen, når du ikke er i ryge-området
    • Opvarm sangstemmen
    • Husk en varm trøje til de kølige aftentimer
    • Giv plads og pas godt på hinanden

    Til højre foran scenen er der et afgrænset område til kørestolsbrugere samt deres ledsagere.
    Her gælder først-til-mølle-princippet.
    Af sikkerhedsmæssige årsager må man desværre ikke placere kørestolen midt på Plænen under koncerten.

    Der gælder særlige regler for følgende:

    Klapstole, klapvogne, rollatorer og kørestole
    Det er ikke tilladt at medbringe ovenstående på Plæneområdet til Fredagsrock af sikkerhedsmæssige årsager. Det er dog muligt at være i kørestolsområdet for gæster med funktionsnedsættelse, som sidder i kørestol eller benytter rollator.

    Gæster med barnevogne henvises til at finde plads i siderne eller omkring Glassalen, Chaplon Tesalon samt Tivolis Koncertsal.

    Paraplyer
    Man må ikke benytte paraplyer på Plænen under koncerterne af sikkerhedsmæssige årsager. Vi anbefaler, at man benytter regnslag i stedet.

    Kameraudstyr
    Det er ikke tilladt at anvende professionelt eller semiprofessionelt audio-, foto- eller videoudstyr til forestillinger og koncerter, herunder spejlreflekskameraer med udskiftelige objektiver, zoom-objektiv og lignende. Personalets anvisninger skal i alle tilfælde følges, også i tvivlstilfælde.

    Opstillede afspærringer skal respekteres.
    Vis hensyn til andre gæster, og følg sikkerhedspersonalets anvisninger.

    Det er tilladt at ryge i Tivoli i markerede områder. Der findes to rygezoner i Tivoli.

    Zonerne er tydeligt markeret med ”rygning tilladt”-skilte i Haven, i Tivolis Havekort og beskrevet på tivoli.dk. Det er Tivolis holdning, at e-cigaretter er at sidestille med almindelige cigaretter. Tivolis rygepolitik gælder således også e-cigaretter.

    Det er ikke tilladt at medbringe alkohol samt glasbeholdere i Tivoli.

    På fredage skærpes reglerne yderligere, hvorfor man heller ikke må medbringe åbne vandbeholdere, åbne dåser eller lignende, der vil blive konfiskeret ved indgangene.

    Ønsker du at medbringe vand eller sodavand, skal denne flaske eller beholder være i ubrudt emballage (ikke glas).

    Det er tilladt at medbringe egen mad i Tivoli.

    Pladsreservation

    Til udvalgte Fredagsrock- og LørdagsHits-koncerter kan der være indført krav om pladsreservation. 
    Tivoli lægger vægt på at sikre en god og sikker koncertoplevelse. Derfor kan vi, ved de meget populære koncerter lukke adgangen til Haven, når vi er nået det ønskede antal gæster. En pladsreservation er derfor ingen garanti for adgang til koncerten.

    Læs mere om pladsreservation herunder. 

    Pladsreservation til de udvalgte koncerter åbner 9 dage før koncertstart til de enkelte koncerter. Vi anbefaler dig at holde øje med tivoli.dk og Fredagsrocks sociale medier på Instagram og Facebook, hvor vi melder ud, når det er muligt at reservere.

    Tivoli offentliggør linket til pladsreservation på sociale medier, website og i nyhedsbrev 9 dage før koncerten. Når du skal reservere plads, skal du bruge en profil på pladsreservationssiden. Når du er logget ind, skal du følge anvisningerne i de forskellige steps i reservationsflowet, hvor du også vælger ankomsttid.
    Du modtager en kvittering med en bekræftelse af din reservation på mail, når vi har registreret reservationen. Denne kvittering skal vises ved indgangen til Tivoli. Husk at ankomme inden det tidspunkt, der er angivet på kvitteringen.

    Der vil være adgang til Tivoli gennem Hovedindgangen på Vesterbrogade samt indgangen overfor Københavns Hovedbanegård på Bernstorffsgade.

    Der er pladsreservation til følgende koncerter i sommeren 2025:

    Fredagsrock
    25/7 APHACA - Der åbnes for pladsreservation onsdag 16. juli
    8/8 Bryan Adams - Der åbnes for pladsreservation onsdag 30. juli

    Lørdagshits

    19/7 Tom Jones - Der åbnes for pladsreservation onsdag 9. juli
    9/8 Bryan Adams - Der åbnes for pladsreservation onsdag 30. juli

    Medbringer du en eller flere gæster på dit Tivolikort til de udvalgte koncerter, der kræver pladsreservation, skal både du og dine gæster kunne fremvise en gyldig pladsreservation ved indgangen til Tivoli.

    Nej. Der er pladsreservation til følgende koncerter

    Fredagrock

    20/6 kl. 19.00 Annika
    27/6 kl. 22.00 Black Eyed Peas
    25/7 kl. 22.00 APHACA
    8/8 kl. 22.00 Bryan Adams 

    Lørdagshits
    19/7 kl. 21.00 Tom Jones
    9/8 kl 21.00 Bryan Adams 

    Til alle andre Fredagsrock- og LørdagsHits-koncerter kan du gå til koncerten med dit Tivolikort eller entrébillet, som du plejer.
    Tivoli lægger vægt på at sikre en god koncertoplevelse. Derfor kan vi, ved de meget populære koncerter, lukke adgangen til Haven tidligere på aftenen, når vi har nået max-kapaciteten.

    Det er ikke muligt at reservere plads til de øvrige koncerter, som kræver pladsreservation, før Tivoli frigiver pladsreservationslinket.

    Ja, det kan du godt. Vi opfordrer kraftigt til, at du annullerer din reservation, hvis du bliver forhindret i at deltage i koncerten. Så kan vi nemlig tilbyde den til andre, som ønsker at deltage.

    Ja, du kan godt komme i Tivoli uden en pladsreservation, hvis du kan fremvise en gyldig bordbestilling eller en billet til Salene.

    Ja, du kan reservere plads til i alt fem personer pr. reservation.

    Ja. Tivoli tager forbehold for, at det kan blive nødvendigt at lukke adgangen til Haven af sikkerhedsmæssige årsager og for at kunne give vores gæster et forsvarligt besøg. En pladsreservation er således ikke en garanti for adgang til Haven.

    Ja. Alle gæster, som ønsker at deltage i koncerten med Annika, Black Eyed Peas, Tom Jones, Bryan Adams, skal fremvise en gyldig pladsreservation ved indgangen til Tivoli. Reservationen er gratis.

    Nej, det er ikke nødvendigt. Du får tilsendt stregkoder tilsvarende til det antal personer, du har reserveret til. På den måde kan I dele reservationerne med dem fra jeres gruppe, der eventuelt måtte ankomme til Tivoli senere.

    Kontakt

    Fandt du ikke det, du søgte?

    Kontakt Tivoli og Servicecenter

    Hvis du stadig er i tvivl og mangler svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte Tivoli. Vi er klar til at hjælpe dig videre og gøre dit besøg magisk.

    Kontakt Tivoli