10. september 2018

Tivoli ansætter chef for kommercielle partnerskaber og Tivoli Erhvervsklub

Tivoli har ansat Niels Jørgensen, som Chef for kommercielle partnerskaber og Tivoli Erhvervsklub. Niels Jørgensen skal bidrage til at udvikle både nuværende og potentielle partnerskaber samt sikre videreudviklingen af Tivolis Erhvervsklub der pt. rummer mere end 260 erhvervsvirksomheder. Han tiltræder første oktober.

Som ny chef for kommercielle partnerskaber og Tivoli Erhvervsklub får Niels Jørgensen til opgave at styrke og videreudvikle Tivolis mange kommercielle partnerskaber. Derudover skal han bidrage til at udbygge og vækste Tivolis Erhvervsklub.   

Niels Jørgensen er 39 år. Han har en HD i afsætning og en marketingbaggrund hos Royal Unibrew. Han har mange års erfaring med salg og udvikling af kommercielle partnerskaber i DBU, hvor han bl.a. har solgt hovedsponsorater til Superligaen og partnerskaber omkring landsholdet samt stået bag drift og udvikling af DBU’s erhvervsklub, Club 100. Senest kommer Niels fra en stilling hos Nordic Event. 

Tivolis underdirektør Salg & Marketing Michala Svane siger:

”Vi har en lang række gode kommercielle partnerskaber, som vi ønsker at styrke endnu mere og samtidig er potentialet stort for nye partnerskaber. Med Niels får vi en stærk kapacitet, der både kan styrke relationen til vores eksisterende partnere, men også identificere nye muligheder. Samtidig glæder vi os over, at vores mange medlemmer i Tivoli Erhvervsklub får glæde af Niels’s store erfaring med udvikling af erhvervsnetværk.” 

Niels Jørgensen siger om ansættelsen i Tivoli:

”Tivoli har de senere år ændret sig fra sæson- til helårsvirksomhed og det betyder, at Tivoli har gode kort på hånden og muligheder for at pleje nuværende partnerskaber, udvikle nye koncepter og etablere nye partnerskaber. Alle har et forhold til Tivoli og det giver måske lige det lille ekstra nøk der skal til, når der skal indgås aftaler til glæde for virksomhederne og i sidste ende gæsternes oplevelser i Haven.”

Kort om Niels Jørgensen:   
Niels Jørgensen er 39 år og bor med familien i Næstved. Han er gift med Carina og sammen har de børnene Nicoline på 8 og Victoria på 11. Fritiden går udover med familien med gode bøger samt engelsk fodbold og specielt Liverpool, som følges både i tv og live.

  

Kort om Tivoli

Georg Carstensen, Tivolis grundlægger, var inspireret af parker som han havde set i udlandet, da han fik Kongens tilladelse til at åbne Tivoli 15. August 1843. 

Tivoli er i dag Danmarks største attraktion med ca. 4,6 mio. årligt besøgende gæster. Cirka 1/3 del af gæsterne er turister. Forretningsområdet spænder over kørende forlystelser, levende musik på scenerne hver eneste dag i sommersæsonen, musik, teater og dans i Koncertsalen og Glassalen, events, kasino, møder og konferencer mm. Havens blomster, træer og scenografi nyder ligesom de skiftende sæsoner stor anerkendelse blandt gæsterne. 

Tivoli er en af Københavns største udbyder af spisesteder med 25 restauranter, 9 caféer, 12 fastfood steder, 6 barer, 11 is, slik og konditorier, og 16 Food Hall madstader i Tivoli Food Hall. En række af dem har åbent året rundt. Herudover drives Nimb Hotel af Tivoli, der blev tildelt prestige prisen ”Hotel Of The Year 2015” af Small Luxury Hotels of the World.I 2017 åbnede Tivoli Hjørnet med 16 nye spisesteder, flere Nimb hotelværelser samt en butik.Tivoli rundede 175 år 15. august 2018. 

Tivoli havde i 2017 en omsætning på 1.292,7 mio. kr. incl. lejere og forpagtere. Resultat før skat var på 100,5 mio. kr. Gæstetallet var på 4.377.000 i 2017, hvor 45% var turister 

 

Med venlig hilsen

Torben Plank
Head of Press, Brand & Communications
Pressechef, Brand & Kommunikation
 
T +45 22237440
TPL@TIVOLI.DK 
 
Vesterbrogade 3, 1630 København V
www.tivoli.dk