I månedsvis og i al hemmelighed har Tivoli i samarbejde med Intertisement, der er blandt Skandinaviens førende udviklere indenfor augmented reality, skabt et nyt mobilspil, der hedder Zombiespillet. Spillet skiller sig ud fra andre lignende spil, fordi det med hjælp fra kameraet på smartphonen blender animation og virkelighed sammen, hvorefter et nyt univers opstår. 14. oktober er der verdenspremiere på det nye spil, der er blandt det første af sin art i Danmark.
Der har været tale om et langt og kompliceret udviklingsarbejde. Det skal alt sammen give gæsterne i Tivoli en ny digital oplevelse, og bidrage til, at flere teenagere og spille-glade gæster tager turen til Carstensens Have under Halloween i Tivoli.
Zombiespillet er et nyudviklet såkaldt augmented reality Zombie-spil til smartphonen, der giver virkeligheden, en ekstra digital animeret dimension. Når spillet er på mobilen går spillerne på jagt efter zombier i haveanlægget. Det betyder, at spilleren f.eks. ser zombier der stiger op af vandet i Tivoli Søen. Zombierne giver sig til kende og begynder at bevæge sig direkte mod spillerne. Her skal spillerne herefter ramme dem med græskar. Tivolis App’en, der giver adgang til spillet, kan downloades gratis til iOS og Android.
Kim Bleshøy Nielsen, direktør i Intertisement siger:
”Opgaven gik på at skabe et unikt spil, der kun kan spilles inde i Tivoli samtidig med, at omgivelserne i Tivoli bliver en integreret del af oplevelsen. Vi forventer at engagere en masse gæster og bringe den virtuelle leg ud i hele Haven. Vi har strakt de tekniske muligheder, for at skabe en livagtig og indlevende oplevelse til alle der tør at lege ned."
Tivolis marketingchef, Michala Svane siger:
"Med et augmented realityspil kan vi give gæsterne en ny og udvidet Halloween-oplevelse. Augmented reality er en spændende teknologi i kraftig vækst, som vi allerede har set flere eksempler på som bindeled mellem fysisk og digital markedsføring. Med Zombiespillet har vi taget det til næste niveau, og forsøgt at skabe en ny og engagerende gæsteoplevelse. Det er helt naturligt for Tivoli at udnytte de nye digitale muligheder til at skabe flere betagende oplevelser for vores gæster og udfolde Tivolis universer på nye platforme. Vi håber især, at vores unge gæster og spille-glade voksne vil gå en tur i Haven for at opleve og prøve spillet”.
Kort om augumented reality:
Augmented reality er en teknologi, som kombinerer den virkelige verden med computer-generet lag - for eksempel grafik og lyd. Man får et ekstra lag af information. Den ekstra information vil typisk ikke erstatte virkeligheden, men udvide den på en eller flere måder.
Guide: Sådan spiller du Zombiespillet |
Kort om Intertisement: Den danske udviklingsvirksomhed Intertisement er blandt pionererne indenfor Augmented Reality (AR). De har stået bag banebrydende løsninger i det meste af verden, samt været med til at introducere de første større projekter i Danmark. Ud over produktioner for underholdnings- og reklamebranchen, er de også med til at flytte mulighederne for visuelle værktøjer til bygge- og anlægsbranchen m.m.
Over de seneste 10 år, har Intertisement arbejdet på at blande virkeligheden med det digitale lag. |
For yderligere info kontakt pressechef i Tivoli Torben Plank, der formidler kontakt til direktør Kim Bleshøy Nielsen fra Intertisement eller marketingchef i Tivoli Michala Svane.
Torben Plank
Head of Press, Brand & Communications
Pressechef, Brand & Kommunikation
T +45 33750440
M +45 22237440
TPL@TIVOLI.DK
Vesterbrogade 3, 1630 København V
www.tivoli.dk