FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du få svar på nogle af de spørgsmål, vi oftest bliver stillet. Det er både de praktiske, dem om undervisningen, sæson længde og meget mere.

Vil du vide mere om Tivoli Musikskole og historien bag, så klik her.

Finder du ikke svar på det, du søgte, er du velkommen til at kontakte os.

TMS_Maracas
  1. Mit barn vil gerne spille et instrument – hvad gør jeg?

    Du skal først og fremmest tilmelde dit barn til Tivoli Musikskole via denne hjemmeside. Vi skriver til dig omkring optagelse senest i slutningen af juni. Når vi har registreret din tilmelding, sender vi dine kontaktinformationer videre til den pågældende lærer, som kontakter dig for at finde et passende tidspunkt for undervisningen. Læreren vil typisk kontakte dig i august. Læs mere og tilmeld dig her.

  2. Mit barn vil gerne deltage på et af holdene – hvad gør jeg?

    Du skal bare tilmelde dit barn til Tivoli Musikskole via denne hjemmeside, som fører dig til vores tilmeldingssystem SpeedAdmin. Vi skriver til dig omkring optagelse senest medio juni, når vi har et overblik over de enkelte hold. Hvis holdet allerede er overtegnet ved din tilmelding, kontakter vi dig for eventuelle alternative muligheder for undervisning. Læs mere og tilmeld dig her.

  3. Hvordan for mit barn og jeg adgang til Tivoli?

    Som elev i Tivoli Musikskole modtager dit barn et Tivolikort Wild, som giver adgang til Tivoli og Tivolis forlystelser. Kortet er gældende for undervisningssæsonen 2019-2020 og udleveres ved Tivoli Musikskoles sæsonstart i august. De udleverede kort er personlige.
    Derudover modtager hver elev to ledsagerkort, som giver adgang til Tivoli, men ikke forlystelserne.

     

  4. Hvordan betaler jeg for undervisningen?

    Vi sender dig en mail hver gang vi opkræver betaling. Du betaler opkrævningerne med kreditkort.

  5. Hvad er SpeedAdmin?

    SpeedAdmin er det system, vi bruger til at håndtere tilmeldinger, skemalægning, elevdata og meget mere. 

    Har du problemer med oprettelse eller lignende, så kontakt os - så hjælper vi dig gerne i gang.

  6. Skal man betale hele beløbet på én gang?

    Betalingen er delt i 6 rater.

    Du kan læse mere om rateforfald og pris i nedenstående skema.

     

  7. Kan man starte, når sæsonen er i gang?

    Instrumentalundervisning kan du starte på, så længe der er ledige pladser. Enkelte hold optager også nye elever, hvis sæsonen kun har været i gang i nogle uger. Det er vigtigt, at der er progression på holdene, så alle bliver udfordret.

  8. Skal jeg købe et instrument?

    Det er naturligvis vigtigt, at du har et instrument at øve på, men vi har desværre ikke mulighed for at stille instrumenter til rådighed i instrumentalundervisningen. Vi vil anbefale, at du kontakter vores samarbejdspartner i.K.Gottfried. Her har du blandt andet mulighed for at leje et instrument med forkøbsret.

     Hvis du er elev på Bjørneunge-, Tromme- eller Stomp-hold stiller vi instrumenter til rådighed. Du får ikke instrumenterne med hjem.

  9. Hvor foregår undervisningen?

    Undervisningen foregår i Tivoli-Gardens lokaler på H. C. Andersen Slottet eller i andre af Tivolis mange lokaler.

  10. Vi skal på en længere ferie – kan vi holde en pause?

    Dit barn kan godt tage fri fra undervisningen, men I hæfter stadig for betalingen.
    Det er vigtigt, at læreren er informeret omkring eventuelle længere eller kortere fravær fra undervisningen.

  11. Har nye elever mulighed for en prøveperiode?

    Tilmelding til Tivoli Musikskole er bindende.
    Nye elever har dog en prøveperiode på 5 uger fra undervisningsstart. Der betales for prøveperioden, dog minimum hvad der svarer til 1. rate. Udmeldelse i prøveperioden skal ske via mail til musikskole@tivoli.dk, senest den 23. september 2019. Eleven kan ikke udmelde sig gennem elevens lærer.

    Hvis dit barn ønsker at forsætte efter de 5 uger, skal du intet foretage dig.

  12. Hvornår starter og slutter sæsonen?

    Sæsonen starter i uge 35, 2019 og slutter i uge 26, 2020.

  13. Hvad er Tivoli Musikskoles persondatapolitik?

    Du finder vores persondatapolitik her.

  14. Kan man få kommunale eller andre økonomiske tilskud til betaling eller reduktion af prisen?

    Tivoli Musikskole er en privat musikskole, og der ydes derfor ikke kommunale tilskud. Vi har på nuværende tidspunkt heller ingen andre støttemuligheder.

  15. Hvorfor skal jeg tilmelde mit barn før jeg ved, om der er en tid? Og hæfter jeg så for betalingen?

    Vores lærer aftaler en undervisningstid, som passer dig på et tidspunkt, hvor vi også har lokalekapacitet. Læreren kan først tilbyde/aftale en plads, når eleven er registreret i vores system. Du hæfter først for betalingen i det øjeblik dit barn har et aftalt skemalagt undervisningstidspunkt. 

  16. Hvordan melder jeg mig ud, og kan jeg fortryde min tilmelding?

    Din tilmelding er bindende.

    Hvis du ønsker at melde dig ud, skal du altid skrive til musikskole@tivoli.dk.
    Du kan altså ikke udmelde dig gennem din lærer.
    Hvis du melder dig ud efter prøveperioden, skal du betale for den rateperiode du har påbegyndt plus den efterfølgende rate.

  17. Hvad gør jeg, hvis mit barn ikke ønsker at forsætte til musikundervisning?

    Det er meget vigtigt, at du tager en snak med dit barns lærer. Meget løser sig og dit barn genfinder motivationen, hvis læreren ved mere om, hvorfor dit barn ikke længere ønsker at gå til undervisning.

    Hvis det ikke lykkes at genfinde motivationen og du ønsker at udmelde dit barn fra undervisningen, skal du skrive til musikskole@tivoli.dk. Du kan ikke udmelde dit barn gennem læreren.

    Hvis udmeldelsen sker efter prøvetiden, skal du betale for den rateperiode du har påbegyndt plus den efterfølgende rate.

  18. Får jeg rabat når mit barn også er elev i Tivoli Balletskole?

    Nej. Tivoli Musikskole har i øjeblikket ingen rabatordninger.

  19. Tilbydes der rabat, når flere søskende tilmeldes?

    Nej. Tivoli Musikskole har i øjeblikket ingen rabatordninger.