Vis
Vis
ForlystelsesMaraton_logo
Tivoli Forlystelsesmarathon

Casevideo

Se, hvordan Tivoli Forlystelsesmarathon udviklede sig til at blive en af sommerens store successer i den gamle have og få den fulde historie herunder.

Baggrund og afsæt

Udfordring

På trods af et fint besøgstal i foråret 2015 var Tivoli bagud på budget på salg af turpas og billetter til forlystelserne.

Opgaven var derfor at skabe et koncept der ville øge awareness omkring Tivolis vilde forlystelser og dermed øge salget.


Indsigt

Tivolis typiske forlystelsesgæst er mellem 13-25 år. En målgruppe der er massivt repræsenteret på digitale- og sociale medier, hvor Tivoli har et godt afsæt.
Yderligere har brug af video og konkurrence-elementer i Tivolis egne kanaler og på sociale medier vist stor effektivitet ift. at skabe involvering og engagement hos målgruppen.
ballon_370x472
Tivoli Forlystelsesmarathon

Koncept

Udfaldet blev Tivolis Forlystelsesmarathon. Et koncept hvor op til 16 deltagere skulle udholde 4 timer i de mest ikoniske og vilde forlystelser i haven.
2 vindere fra hver af de 4 indledende heats skulle til sidst mødes i finalen i den vildeste af dem alle: VERTIGO.
Med tanken om førstepræmien på 10 års gratis entré og turpas blev rekrutteringen gennem Facebook massiv!

Eksekvering

På baggrund af et lavt mediebudget blev Tivoli Forlystelsesmarathon eksekveret med fokus på egne kanaler og earned media.
Tivoli.dk, nyhedsbreve, Facebook, YouTube (inkl. livestream), Twitter og Instagram blev sat i spil kombineret med en målrettet pr-indsats for at opnå dækning af de 5 events fra første heat frem til finalen. De enkelte marathon skabte content der blev brugt på tværs af sociale medier og samtidig blev der produceret videosekvenser fra hvert event, der blev brugt som rekrutteringsmateriale på Facebook til kommende events.
daemonen_370x472
Tallene taler for sig selv

Resultater

Med et medie budget på under 10.000,- opnåede Tivoli resultater der overgik alle forventning og tidligere benchmarks.

  • Samlet reach på 1,5 millioner personer på tværs af sociale medier.
  • 480.000 videoviews på YouTube og Facebook. 
  • 22.000 interaktioner i form af kommentarer, delinger og likes.
  • Sluttede sommersæsonen i index 104 på salg af Turpas og billetter til forlystelser.
Alt i alt en kæmpe succes der understreger; Tivoli – Altid som aldrig før.
bueogpil_370x472