Formålet med masterclass’en ”CEM i praksis” er, at deltagerne får kendskab til og erfaring med, hvad det vil sige at arbejde med Customer Experience Management (CEM). Efter at have deltaget i masterclass’en, er deltagerne klædt på til at implementere og anvende CEM-redskaber i deres daglige arbejde i deres egen organisation.
Konceptet er, at vi er i Tivoli og bruger Tivoli som case i dagens store øvelse. I løbet af dagen vil der også være mindre øvelser, hvor deltagerne får mulighed for at perspektivere øvelserne til deres egen virksomhed.
Deltagerne bliver i løbet af dagen præsenteret for forskellige begreber, modeller og metoder til at arbejde med Customer Experience Management (CEM). På kurset bliver deltagerne præsenteret for følgende fagområder og begreber:
Customer Experience Management (CEM)
Hensigten er, at deltagerne får indsigt i, hvad det vil sige at arbejde: med et ”ude-fra-og-ind"-perspektiv
Vores masterclass ”CEM i praksis” henvender sig primært til danske virksomheder både på B2C og B2B markedet. Vores åbne masterclasses er tilrettelagt, så de i særlig høj grad henvender sig til:
Ved køb af lukkede virksomhedsspecifikke forløb, tilrettelægges indholdet og niveauet for dagen i samarbejde med den enkelte virksomhed.
Der er ingen formelle forudsætninger for at deltage på kurset. Kurset vil foregå på dansk, men det anbefales, at deltagerne har et grundlæggende kendskab til engelsk, da der vil forekomme engelske betegnelser i kursusmaterialet.
CEM står for Customer Experience Management. CEM er strategisk, systematisk arbejde med kundeindsigt og analyse af kundens behov samt udvikling af holistiske (service-)ydelser og -forløb, som tager ansvar for kundens oplevelse og opfyldelse af kundens ønske og behov.
Hvis medarbejdere forstår at se deres virksomhed og serviceydelse i et CEM-perspektiv, vil de kunne tilbyde en bedre service og kundeoplevelse for deres kunder. Det er derfor afgørende, at virksomheder fokuserer på CEM, da CEM kan blive et vigtigt differentieringsparameter og en konkurrencemæssig fordel.
Strategisk arbejde med CEM kan give din virksomhed en unik position på markedet og gøre virksomheden mere konkurrencedygtig overfor konkurrenter.
Customer Experience Management skaber god forretning fordi CEM:
• Differentierer virksomhed eller produkt fra konkurrenter
• Øger salg
• Skaber loyale kunder og brandambassadører
Der er flere årsager til, at CEM i dag er blevet et forretningskritisk parameter:
• Benhård konkurrence i stort set alle brancher
• Eksplosiv vækst i teknologi og selvbetjeningsløsninger
• Mere kompleksitet i serviceydelserne
• Stigende fokus på kundens oplevelse
Det er afgørende, at der er handling bag initiativet, og at det forplantes i hele organisationen. CEM bør derfor implementeres på et strategisk plan og udrulles i hele organisationen.
Tivoliakademiets masterclass ”CEM i praksis” er et intensivt endagskursus fra kl. 9.00 til kl. 17.00. I løbet af dagen vil der være oplæg fra Tivoliakademiets Customer Experience Manager og ledere og medarbejdere fra Tivoli, der dagligt arbejder med at give Havens gæster den bedste oplevelse. Dette kunne f.eks. være en af Tivolis serviceledere eller en af havekontrollørerne.
Undervisningen veksler hele tiden mellem teorioplæg og praktiske øvelser, og den foregår både i et af Tivolis kursuslokaler men også udendørs, da deltagerne under visse øvelser skal rundt i Haven. Vi anbefaler derfor, at deltagerne medbringer tøj og fodtøj efter vejret
Tivoliakademiets Customer Experience Manager Ian Wisler-Poulsen er kursusansvarlig og tovholder for masterclass’en ”CEM i praksis”.
På alle masterclass’es vil deltagerne desuden møde ledere og medarbejdere fra Tivoli, der dagligt arbejder med at give Havens gæster den bedste oplevelse. Dette kunne f.eks. være Tivolis serviceleder eller en af havekontrollørerne.
Ved mere end ti deltagere fra samme virksomhed eller booking af en lukket virksomhedsspecifik masterclass sammensættes individuelt pristilbud. Kontakt venligst Ian Wisler-Poulsen for yderligere information eller pristilbud. Send en mail til: iawp@tivoli.dk eller ring på mobilnummer: 22 23 73 36
Du kan tilmelde dig selv og dine kollegaer til Tivoliakademiets masterclass ”CEM i praksis” ved at klikke her.
Har du spørgsmål angående tilmelding, er du velkommen til at kontakte os på tivoliakademiet@tivoli.dk eller på telefon 22 23 73 74.
Et par dage inden kursusdagen, får deltagerne tilsendt en beskrivelse af en mindre forberedelsesopgave, hvor de skal betragte deres egen arbejdsplads.
Der vil være et minimum af tekst, der skal læses i løbet af selve kursusdagen.
Tivoliakademiets masterclass ”CEM i praksis” er et intensivt engangskursus fra kl. 9.00 til kl. 17.00, og der vil naturligvis være fuld forplejning i løbet af dagen.
Tivoliakademiets masterclass ”CEM i praksis” er et intensivt engangskursus fra kl. 9.00 til kl. 17.00. På selve kursusdagen foreligger der er stramt program, og for at deltagerne skal få det maksimale udbytte ud af kurset, anbefaler vi, at deltagerne er tilstede i løbet af hele dagen. Efter masterclassen vil der være fri adgang til Haven for samtlige deltagere.
Efter at have deltaget i Tivoliakademiets masterclass ”CEM i praksis”, vil deltagerne være i stand til at:
Samtlige deltagere vil, under forudsætning af, at de har været tilstede i løbet af hele dagen, modtage et kursusbevis efter deltagelse i Tivoliakademiets masterclass ”CEM i praksis”.