Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne er opdateret den 1. november 2018 og er gældende for alle køb, der foretages fra og med denne dato. Salg af produkter fra denne side foretages af Tivoli A/S ("Tivoli"), Vesterbrogade 3, 1630 København V, CVR 10404916. Henvendelser til Tivoli kan ske via e-mail til info@tivoli.dk og telefonisk på tlf. + 45 3315 1001.

A. Entré, Turpas og Gruppebilletter

B. Pakketilbud med og uden overnatning

C. Billetter til forestillinger, shows og koncerter

D. Tivolikort

E.  Køb af bamser

F.  Parkering hos APCOA PARKING

G. Billet til Strömma

H. Gavekort

I. Show & Menu


A. Entré, Turpas og Gruppebilletter

1. Hvis billetten printes, SKAL den printes på standard hvidt printerpapir i A4-format og medbringes i Tivoli.

2. Klip og riv IKKE i selve billetten. Kun hele billetter modtages som gyldige.

3. Print-selv-billetter med og uden Turpas gælder til adgang i Tivoli i den periode der angives på kvitteringen. Tivoli forbeholder sig ret til at begrænse adgangen til Tivoli på visse dage eller på visse tidspunkter trods gyldig billet. Sker begrænsningen uden varsel, og er begrænsningen af væsentlig karakter, er det muligt at få refunderet pengene herfor ved henvendelse til Tivoli Box Office, Vesterbrogade 3, 1630 København V.

4. Stregkoden på billetten SKAL scannes straks ved indgang i Tivoli mod aflevering af billetten (hvis inkl. Turpas).

5. Billetten er et ihændehaverbevis.

6. Hver stregkode/billet kan kun benyttes én gang.

7. Billetterne kan ikke refunderes. Køber fraskriver sig retten til at få refunderet billetterne indenfor 14 dage efter købet jf. Lov om visse forbrugeraftaler § 17, stk. 2, herunder § 9, stk. 2, nr. 2a.

8. Tivoli kan ikke holdes ansvarlig for misbrug af billetten, hvis for eksempel der er printet flere eksemplarer af samme stregkode, stregkoden ikke er udstedt af Tivoli eller billetten er benyttet af en anden person end den tiltænkte.

9. I forbindelse med anvendelse af entrébilletter, der også giver adgang til en given forlystelse, skal alle sikkerhedsbegrænsninger være opfyldt. Der tages forbehold for driftsstop på forlystelserne.

10. Reklamationer og spørgsmål: Tivolis Box Office, Vesterbrogade 3, 1630 København V, 3315 1001, eller info@tivoli.dk
Du kan også sende din klage til os via platformen for onlinetvistbilæggelse, http://ec.europa.eu/consumers/odr/, der stilles til rådighed af Europa-Kommissionen.

11. Har du glemt din print-selv billet, kan du få printet din billet i Tivoli Box Office, der findes til venstre for hovedindgangen på Vesterbrogade 3.

Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med vores Persondatapolitik. Du finder vores Persondatapolitik her.


B. Pakketilbud med og uden overnatning

1. Billetten SKAL printes på standard hvidt printerpapir i A4-format eller scannes direkte fra mobiltelefon.

2. Klip og riv IKKE i selve billetten. Kun hele billetter modtages som gyldige.

3. Print-selv-billetter med og uden Turpas gælder til adgang i Tivoli i den periode der angives på kvitteringen. Tivoli forbeholder sig ret til at begrænse adgangen til Tivoli på visse dage eller på visse tidspunkter trods gyldig billet. Sker begrænsningen uden varsel, og er begrænsningen af væsentlig karakter, er det muligt at få refunderet pengene herfor ved henvendelse til Tivoli Box Office, Vesterbrogade 3, 1630 København V.

4. Stregkoden på billetten SKAL scannes straks ved billetlugerne i Tivolis indgange, hvor Turpas og kuponer udleveres mod aflevering af billetten.

5. Billetten er et ihændehaverbevis.

6. Hver stregkode/billet kan kun benyttes én gang.

7. Billetterne kan ikke refunderes. Køber fraskriver sig retten til at få refunderet billetterne indenfor 14 dage efter købet jf. Lov om visse forbrugeraftaler § 17, stk. 2, herunder § 9, stk. 2, nr. 2a. 8. Tivoli kan ikke holdes ansvarlig for misbrug af billetten, hvis for eksempel der er printet flere eksemplarer af samme stregkode, stregkoden ikke er udstedt af Tivoli eller billetten er benyttet af en anden person end den tiltænkte.

9. Reklamationer og spørgsmål: Tivolis Box Office, Vesterbrogade 3, 1630 København V, 3315 1001, eller info@tivoli.dk
Du kan også sende din klage til os via platformen for onlinetvistbilæggelse, http://ec.europa.eu/consumers/odr/, der stilles til rådighed af Europa-Kommissionen.

10. Der tages forbehold for, at indløsningen af madkuponerne uden varsel kan begrænses ved evt. udsolgte retter samt fuldt optagede spisesteder. Medfører dette, at der ikke kan findes alternative muligheder for indløsning af kuponerne inden for 2 timer, refunderes madbilletterne. Bordreservation kan ikke foretages i forbindelse med All Inclusive og PULS.

11. I forbindelse med anvendelsen af både Turpas og turfoto skal alle sikkerhedskrav og -begrænsninger være opfyldt, ligesom man altid skal have adgangsgivende billet eller Turpas til forlystelserne. Der tages desuden forbehold for evt. driftsstop.

12. Der tages forbehold for evt. lukning af Tivolis Akvarium pga. arrangementer e.l. i Tivolis Koncertsal samt for udsolgt af retailprodukterne turfoto. Ved forud købt billet til Tivolis Akvarium, refunderes billetten til akvariet, såfremt dette er lukket.

13. OBS! Hotelophold ifm. All Inclusive med overnatning skal forudbetales og kan ikke ændres, refunderes eller ombyttes til andre datoer eller produkter. Tilbuddet gælder udelukkende ved én overnatning, og ved maks. en opredning pr. værelse. Tilbuddet gælder et begrænset antal værelser på udvalgte datoer i følgende periode.
Hotelvoucheren skal indleveres i receptionen på det pågældende hotel, og All Inclusive billetterne skal anvendes i Tivolis billetluger. Check-ind på hotellerne kan ske efter kl. 14.00 på ankomstdagen. Check-ud skal ske før kl. 12.00 på afrejsedagen.

Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med vores Persondatapolitik. Du finder vores Persondatapolitik her.


C. Billetter til forestillinger, shows og koncerter

1. Handelsbetingelserne omfatter billetter til arrangementer, hvor Tivoli fremgår som arrangør.

2. Tivoli benytter Billetlugen A/S ("Billetlugen"), Mosedalvej 14, 2500 Valby, CVR 29413274 som billetoperatør, via hvilke billetter til arrangementer formidles.

3. Der er først indgået en bindende købsaftale mellem Tivoli og dig som kunde, når betalingen er registreret og modtaget, og du har modtaget en ordrekvittering. Købsaftalen er underlagt dansk rets almindelige regler, medmindre andet følger af ufravigelige regler om forbrugerbeskyttelse, der er gældende i det land, hvori du har bopæl.

4. Betaling og gebyrer

  • Alle priser er inklusiv moms, skatter og billetgebyr, men eksklusive leveringsomkostninger og andre gebyrer. Disse omkostninger fremgår særskilt og som en del af det samlede beløb under billetkøbet, inden betalingen gennemføres.
  • Der betales et billetgebyr i tillæg til billettens pris. Billetgebyret udgør mellem 25 og 30 kr. pr. billet.
  • Billetter kan betales med Dankort, VISA og MasterCard. Al kommunikation mellem dig og Billetlugen foregår krypteret. Betales med MasterCard eller VISA, varetages betalingen af CTS Eventim & Co. KGaA, Contrescarpe 75 A, 28195 Bremen, Germany, der er et søsterselskab til Billetlugen. Betalinger via Dankort bliver varetaget af Netaxept.
5. Levering

  • Der opkræves ikke forsendelses- eller transaktionsgebyr ved bestilling af billetter købt med "Print@Home", mens der opkræves forsendelsesgebyr for billetter, der skal sendes med post. Størrelsen af disse gebyrer afhænger af bestillingsmetode og leveringsadresse.
  • Forsendelse af billetter købt online foretages af Billetlugen og leveringsomkostningerne afhænger af, hvor billetten skal sendes hen. Priserne for forsendelse vil fremgå særskilt i købsprocessen.
  • Billetter købt via telefonisk kontakt med Tivoli sendes med almindelig post. Der opkræves et forsendelsesgebyr på DKK 35,- pr. forsendelse.
  • Er standardpost valgt som leveringsmetode ved onlinekøb, sendes billetterne med almindeligt standardbrev til den adresse, der er oplyst ved købet. Er der kort tid til arrangementet, sendes brevet dog som Quick-post.
  • Billetter købt med "Print@Home" sendes straks efter købet.
  • Information om dine reservationer og køb kan findes ved at logge ind på "Min profil" på billetter.tivoli.dk. Her kan du ligeledes downloade billetter købt med "Print@Home Bortkommer billetter sendt med posten kan du kontakte Tivoli via e-mail til info@tivoli.dk, telefonisk på tlf. + 45 3315 1001 eller ved personlig henvendelse i Tivoli Box Office.
6. Billetten

  • Billetten med den påtrykte stregkode giver billetindehaveren adgang til det konkrete arrangement, der er angivet på billetten.
  • Billetten giver, med mindre andet er angivet på denne, adgang til Tivoli i hele åbningstiden på arrangementsdatoen.
  • Billetter købt med "Print@Home" kan fremvises i indgangene på en mobiltelefon. Det er ikke nødvendigt at printe billetterne.
  • Billetten er kun gyldig, hvis stregkoden er aktiveret og læsbar.
  • Billetter, der er blevet annulleret pga. bortkomst mv., er ikke gyldige adgangstegn. Stregkoden accepteres kun én gang.
  • Ved udstedelse af billetter, hvor der er aldersbegrænsning eller andre særlige krav til billetindehaver (såsom ungdoms- og ledsagerbilletter) skal der vises legitimation på forlangende.
7. Overdragelse af billetter

  • Det er ikke tilladt at benytte eller overdrage erhvervede billetter i kommercielt øjemed, uden der er indhentet forudgående tilladelse fra Tivoli, herunder eksempelvis ved benyttelse af billetter som præmie i konkurrencer eller lignende overdragelse af billetter, hvor overdragelsen sker som tilgift til andre ydelser, som f.eks. salg af rejse, restaurationsbesøg, hotelophold og lignende og professionelt virksomhedssalg eller anden overdragelse af billetter, uanset prisen herfor.
  • Det bemærkes, at det, efter Lov af 23. maj 2007 nr. 458 om videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer, er forbudt at søge opnået fortjeneste gennem videresalg af koncertbilletter. Overtrædelse vil føre til annullering af billetten, ligesom forholdet vil blive anmeldt til politiet.
8. Ombytning af billetter

  • Billetter ombyttes mod gebyr på mellem 25 og 30 kr. pr. billet til samme forestilling en anden dato senest 7 dage før den oprindelige spilledato.
  • Billetter byttes kun, hvis der er billetter til rådighed til en tilsvarende eller højere pris. Kunden betaler enhver difference ved ombytning af billetter.
  • Ønskes billetter byttet til en lavere priskategori vil differencen gives som gavekort i Tivoli.
  • Billetter byttes kun ved personlig henvendelse til Tivoli Box Office eller telefonisk kontakt til Tivolis Callcenter på tlf. +45 3315 1001.
9. Aflysning og refundering

  • Billetter refunderes udelukkende, hvis forestillingen aflyses. I henhold til Lov om forbrugeraftaler § 18 stk. 2, nr. 12 er køb af billetter ikke omfattet fortrydelsesretten.
  • Et arrangement betragtes udelukkende som aflyst, hvis det ikke gennemføres. Ændringer i repertoiret, lokaliteten, delvis gennemførelse af arrangementet m.v. er således ikke en aflysning.
  • I tilfælde af aflysning refunderes billetter.
  • Billetter købt online refunderes af Billetlugen på vegne af Tivoli. Refunderingen sker til det betalingskort, der blev anvendt til køb af billetterne.
  • Øvrige billetter refunderes ved personlig henvendelse til Tivoli Box Office eller telefonisk kontakt til Tivolis Callcenter på tlf. +45 3315 1001.
  • Billetgebyrer og andre gebyrer, afbestillingsforsikringer og evt. forsendelsesomkostninger betalt i forbindelse med billetkøbet refunderes ikke ved aflysninger/flytninger.
10. Forbehold

  • Tivoli forbeholder sig ret til at annullere udstedte billetter mod tilbagebetaling af billettens pris samt gebyrer. Der tages forbehold for fejl i oplysninger om priser og for udsolgte arrangementer.
  • Tivoli forbeholder sig ret til at ændre på pladstildelingen inden for samme billetkategori, samt flytte til en anden kategori mod udbetaling af eventuel prisdifference.
11. Reklamationer og spørgsmål: Tivolis Box Office, Vesterbrogade 3, 1630 København V, 3315 1001, eller info@tivoli.dk
Du kan også sende din klage til os via platformen for onlinetvistbilæggelse, http://ec.europa.eu/consumers/odr/, der stilles til rådighed af Europa-Kommissionen.

Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med vores Persondatapolitik. Du finder vores Persondatapolitik her.


D. Medlemsbetingelser for Tivolikort

Ved køb af Tivolikort betragtes nedenstående betingelser som accepteret. Du opfordres til at læse disse betingelser grundigt, inden du køber dit Tivolikort.

1) Generelle vilkår for Tivolikort

1. Alle Tivolikort giver gratis adgang til Tivoli i Tivolis åbne sæsoner, herunder i Tivolis vinter-, sommer-, halloween og julesæson.

2. Et Tivolikort kan enten købes som et
  1. abonnement med årsbetaling,
  2. abonnement med månedsbetaling, eller som en
  3. gave med udløb
3. Der findes følgende typer Tivolikort:

  • Tivolikort: Tivolikort giver adgang for Kortholder selv. Kortet er strengt personligt og kan ikke anvendes til adgang for andre end Kortholder.
  • Tivolikort Sølv: Tivolikort Sølv giver Kortholder mulighed for gratis at medbringe én ledsager pr. dag. Dette gælder kun ved entré sammen med Kortholder, og det er en betingelse, at ledsageren er en forretningsforbindelse, familie, kollega eller ven til Kortholder.
  • Tivolikort Guld: Tivolikort Guld giver Kortholder mulighed for gratis at medbringe op til fire ledsagere samlet pr. dag. Dette gælder kun ved samlet entré med Kortholder, og det er en betingelse, at ledsagerne er forretningsforbindelser, familie, kollegaer eller venner til Kortholder.
  • Tivolikort Wild: Tivolikort Wild giver adgang for Kortholder selv samt et gratis Turpas til Kortholder ved hvert Tivolibesøg (max ét pr. dag). Turpas er personlige og må ikke videresælges. En overtrædelse anses som misbrug af Tivolikortet.
4. Tivolikort købes som et digitalt produkt. Et fysisk Tivolikort kan købes mod et gebyr. Der opkræves ikke et gebyr for udstedelse af et fysisk Tivolikort Guld og for Tivolikort købt i B2B-forhold.

5. Alle typer Tivolikort er strengt personlige og må kun anvendes af Kortholder. Kortholder bærer ansvaret for, at Tivolikortet ikke benyttes uretmæssigt. Anvendes Tivolikortet af en anden end Kortholder, vil dette blive betragtet som misbrug af Tivolikortet, hvilket vil medføre, at Tivolikortet inddrages. Misbrug af et Tivolikort kan føre til retsforfølgelse, idet Tivoli forbeholder sig ret til erstatning for tab lidt i forbindelse med misbruget. Tivolikortet tilbageleveres ikke efter inddragelse, og betalingen for Tivolikortet refunderes hverken helt eller delvist.

6. Har Kortholder købt et Tivolikort, påhviler det Kortholder at færdiggøre sit Tivolikort via det link til Kortholders Mit Tivoli-profil, som sendes til Kortholder i forbindelse med købet. Kortholder kan også færdiggøre sit Tivolikort ved personlig henvendelse i Tivoli Box Office. Du kan læse nærmere om proceduren for færdiggørelse i pkt. 2.9 og 3.5.

7. Der er kun fri adgang til Tivoli i Tivolis åbne sæsoner, herunder i Tivolis vinter-, sommer-, halloween og julesæson, mod forevisning af gyldigt Tivolikort. Såfremt gyldigt Tivolikort ikke er medbragt, skal Kortholder betale normal entré, som ikke refunderes. Ved glemt Tivolikort Wild skal Kortholder ligeledes betale fuld pris for Turpas.

8. Mister Kortholder sit Tivolikort, skal Tivolis Call Center straks kontaktes på tlf. 33 15 10 01 eller ved skriftlig henvendelse til tivolikort@tivoli.dk, hvorefter Tivolikortet spærres. Anvendes Tivolikortet af en anden person, uden at det er spærret, anses det for misbrug, og kortet vil blive inddraget. Inddragne Tivolikort leveres ikke tilbage og refunderes ikke. Mistede eller beskadigede kort kan erstattes mod et gebyr.

9. Tivoli forbeholder sig ret til uden varsel at inddrage et Tivolikort, såfremt Tivoli vurderer, at Kortholder har handlet svigagtigt eller uretmæssigt i eller over for Tivoli, eller har udvist en uacceptabel opførsel over for andre gæster, ansatte eller inventar i Tivoli, eller ikke har efterlevet Tivolis til enhver tid gældende Haveregulativ eller henstillinger fra personale i Tivoli.

10. Tivoli forbeholder sig ret til at begrænse Kortholders adgang til Tivoli på visse dage eller på visse tidspunkter. Dette vil f.eks. være nødvendigt, når sikkerhedsmæssige årsager taler herfor, eller hvor arrangementer inden for, eller uden for Tivoli tilsiger begrænset adgang til Tivoli. Kortholder opnår ikke ret til erstatning eller godtgørelse af anden art i den forbindelse

11. Alle Tivolikort kan købes online via Tivoli.dk og ved fysisk fremmøde i Tivolis Box Office, Tivolis Service Center og i Tivolis indgange.

12. Spørgsmål til Tivolikort rettes enten skriftligt eller telefonisk til: Tivoli Call Center , Vesterbrogade 3, Postboks 233, 1630 København V., tlf. 33 15 10 01 og e-mail tivolikort@tivoli.dk.

2) Tivolikort købt som abonnement

1. Tivolikort, der købes som et abonnement, tegnes som et løbende abonnement, der enten beregnes og betales for et år (årsbetaling) eller en måned (månedsbetaling) ad gangen.

2. Er kortet købt med årsbetaling, er kortet gældende for måneden, hvori kortet købes og de 11 efterfølgende måneder. Der betales for hele den første måned uanset datoen for købet.

3. Er kortet købt med månedsbetaling, er kortet gældende hele måneden, hvori kortet købes. Der betales for hele måneden uanset datoen for købet.

4. Gyldighedsperioden for Tivolikort købt som abonnement starter straks ved udstedelse. Dette gælder også selvom Tivolikortet købes i de perioder, hvor Tivoli er lukket.

5. En aftale om køb af Tivolikort som abonnement kan alene indgås af myndige personer over 18 år.

6. Tivolikort med årsbetaling kan købes i Tivoli Box Office og på Tivoli.dk. Køber vil her blive oplyst om nærværende Medlemsbetingelser, som køber skal acceptere. Færdiggørelsen kan ske i Box Office såvel som online via Tivoli.dk. Tivolikort købt ved fysisk salgssted kan kun betales forud med 1 år.

7. Tivolikort med månedsbetaling kan alene købes online via Tivoli.dk

8. Du kan købe Tivolikort som abonnement til andre end dig selv. Betalingsforpligtelsen vil være knyttet til dig som Administrator.

9. Tivoli forbeholder sig retten til at kræve et oprettelsesgebyr.

10. Færdiggørelse:
  1. Hvis Kortholder er en anden end Tivolikortets Administrator (den person, som betalingsforpligtelsen påhviler), sendes et link til Kortholder. Linket indeholder instruktioner til Tivolikortets færdiggørelse på Mit Tivoli. Administrator modtager en e-mail med link til Mit Tivoli, hvor de resterende kreditkortoplysninger udfyldes.
  2. Kortholder færdiggør sit Tivolikort ved at oprette en profil på Mit Tivoli. Kortholder skal i den forbindelse oprette en adgangskode og tilknytte et billede af Kortholder selv. Billedet af Kortholder gemmes med henblik på adgangskontrol. Ved besøg i Tivoli vises dette foto på en skærm synlig for kontrolløren ved indgangen. Kortholder skal mod forlangende forevise gyldig legitimation. Det er ikke et krav for anvendelse af Tivolikortet, at Tivoli indsamler og opbevarer portrætfoto af Kortholder, dog er kortholdere, der ikke ønsker et foto registreret, forpligtet til altid at vise billedlegitimation ved adgang til Tivoli. Ændring af Kortholders navn kan ske ved henvendelse i Box Office, forudsat at Kortholders navn er tilsvarende ændret i Folkeregistret. Kortholders foto kan ændres, såfremt Tivoli vurderer, at Kortholders udseende er markant forandret. Kortholder skal endvidere registrere sin betalingsoplysninger til brug for den løbende betaling
  3. Det fysiske kort kan senere gøres elektronisk, ved at Kortholder tilføjer kortet i Tivolis app. Tivolikortet kan også printes.
11. Betaling:
  1. Er Tivolikortet købt med månedsbetaling, skal der ske betaling for den første indeværende måned på tidspunktet for Tivolikortets udstedelse. Betaling kan alene ske online i forbindelse med købet på Tivoli.dk. Næste betaling forfalder mellem den 22. og 26. i den følgende måned.
  2. Er Tivolikortet købt med årsbetaling, skal der ske betaling for 12 måneder på tidspunktet for Tivolikortets udstedelse.
  3. Abonnementet kan betales med betalingskort og kreditkort.
  4. Når der trækkes betaling for en ny periode orienteres Kortholder og Administrator (sidstnævnte alene hvis Kortholder og Administrator ikke er samme person) derom via Mit Tivoli.
  5. Betales den løbende ydelse for Abonnementet ikke til den aftalte tid, udsendes en rykker til Tivolikortets Administrator via de oplyste kontaktoplysninger. Der kan pålægges rykkergebyr på 100 kr. efter rentelovens regler herom. Kortet spærres, indtil der er registreret gyldige betalingsoplysninger og betaling er sket. Forsinkelsen anses som væsentlig, såfremt der ikke er sket betaling senest 3 måneder fra forfaldsdagen, og Tivoli kan herefter beslutte at ophæve Kortholders abonnementsaftale.
  6. Aktuelle priser og gebyrer fremgår altid på Tivolis hjemmeside www.tivoli.dk/priser.
  7. Prisændringer meddeles via e-mail til den oplyste e-mailadresse senest 45 dage før prisændringen træder i kraft. Du kan læse mere om vilkårsændringer i pkt. 2.12.
  8. Såfremt Kortholder har haft et gyldigt Tivolikort købt som abonnement inden for de seneste 12 måneder, forbeholder Tivoli sig ret til at opkræve et oprettelsesgebyr, hvis Kortholder igen ønsker at købe et Tivolikort.
12. Opsigelse:
  1. Tivolikort købt som abonnement kan opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 5 måneder efter Abonnementsaftalens indgåelse. Når Abonnementet er opsagt, gentegnes Tivolikortet ikke ved kortets udløb.
  2. Tivolikort købt som abonnement skal aktivt opsiges og kan ikke sættes i bero.
  3. Abonnementet kan kun opsiges skriftligt via Mit Tivoli eller mail til Tivolis Call Center, tivolikort@tivoli.dk.
  4. Manglende betaling betragtes ikke som opsigelse.
  5. Tivolikortets Administrator kan opsige Abonnementet for Kortholder, hvis betalingsforpligtelsen påhviler Administrator.
  6. Opsiges et Tivolikort købt som abonnement med årsbetaling inden gyldighedsperiodens udløb, refunderes betalingen for den periode, der ligger efter opsigelsen. Beløbet refunderes ved personlig henvendelse i Box Office eller ved skriftlig henvendelse til Tivolis Call Center via tivolikort@tivoli.dk. Beløbet refunderes til et kontonummer eller til et kreditkort. Der afregnes efter den til enhver tid gældende prissats for månedlig betaling, således at betalingen for de måneder, der ligger før opsigelsen, beregnes som om, der for disse måneder var indgået aftale om et månedsbetalt abonnement.
  7. Tivoli tager forbehold for prisjusteringer i bindingsperioden. Du kan læse mere herom i pkt. 2.12.a.
  8. Kvittering for opsigelse sendes pr. mail til Tivolikortets Kortholder og Administrator (sidstnævnte alene hvis Kortholder og Administrator ikke er samme person).
13. Vilkårsændringer
  1. Tivoli forbeholder sig ret til at foretage prisjusteringer i bindingsperioden. Er Tivolikortet købt som abonnement med månedsbetaling kan Administrator, i tilfælde af prisjustering, opsige Abonnementsaftalen, herunder også i bindingsperioden. Såfremt Administrator har købt et fysisk Tivolikort, vil udgiften hertil i så fald blive refunderet.
  2. Væsentlige ændringer i Tivolis Medlemsbetingelser vil blive varslet på Tivolis hjemmeside www.tivoli.dk. Prisændringer meddeles via e-mail til den oplyste e-mailadresse senest 45 dage før prisændringen træder i kraft.
14. Fortrydelsesret
  1. Det er 14 dages fortrydelsesret for Tivolikort købt som abonnement. Denne fortrydelsesret bortfalder, hvis Tivolikortet tages i brug, herunder ved at Kortholder anvender Tivolikortet som adgangskort til Tivoli.
15. Tivoli Lux
  1. Tivoli Lux er et fordelsprogram, der giver adgang til en række kalenderbaserede og personlige fordele i Tivoli. For at få adgang til fordelene i Tivoli Lux, skal Tivolikortet være købt som abonnement, Kortholder skal have en Mit Tivoli-profil samt have takket ja tak til at modtage Tivolis nyhedsbrev ”Tivoli Tæt På”.
3) Tivolikort købt som gave

1. Ved køb af Tivolikort som gave, kan køber vælge den måned, som Tivolikortet skal gælde fra, dog maksimalt to måneder fra købsdatoen. Kortet vil være gyldigt i 12 måneder.

2. Tivolikort købt som gave er gyldigt i 12 måneder fra den måned, som køber har valgt, at Tivolikortet skal gælde fra. Dette gælder selvom Tivolikortet først færdiggøres senere, og selvom Tivoli har lukket i købsperioden.

3. Et Tivolikort uden registrerede betalingsoplysninger udløber efter den forudbetalte periode på 12 måneder og er dermed ikke et abonnement. Korthaver kan konvertere eller gentegne Tivolikortet, således at Tivolikortet får karakter af et løbende abonnement med enten årsbetaling eller månedsbetaling.

4. Kort købt som gave og ved BTB-salg er gyldige fra den fastsatte startmåned og de følgende 11 kalendermåneder og udløber herefter, medmindre der er inden udløb er tegnet et abonnement.

5. Færdiggørelse:
  1. a. Tivolikort købt som gave færdiggøres via Tivolis app, Tivoli.dk eller ved fysisk henvendelse i Box Office. Tivolikortet færdiggøres, når Kortholder har knyttet sit navn samt et billede af sig selv til Tivolikortet.
6. Betaling
  1. Tivolikortet kan betales med betalingskort, kreditkort samt Mobilepay. Tivolikortet kan ligeledes betales kontant.
  2. Ved køb af Tivolikort som gave betaler køber forud for hele aftaleperioden, dvs. 12 kalendermåneder.
  3. Aktuelle priser fremgår altid på Tivolis hjemmeside, se www.tivoli.dk/priser.
7. Vilkårsændring
  1. Væsentlige ændringer i Tivolis Medlemsbetingelser vil blive varslet på Tivolis hjemmeside www.Tivoli.dk. Prisændringer meddeles abonnenter via e-mail til den oplyste e-mailadresse senest 45 dage før prisændringen træder i kraft.
8. Fortrydelsesret
  1. Tivolikort købt som gave kan refunderes inden for 14 dage ved personlig henvendelse i Box Office eller ved skriftlig henvendelse til Tivolis Call Center på tivolikort@tivoli.dk. Dette gælder alene Tivolikort købt af privatpersoner (B2C).
  2. Er Tivolikortet købt som gave i B2B-forhold, gælder der ingen fortrydelsesret
Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med vores Persondatapolitik. Du finder vores Persondatapolitik her.


E. Køb af bamser i Tivolis webshop

1. Fortrydelsesret: Du har ret til at træde tilbage fra aftalen uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en tredjemand fik varerne i fysisk besiddelse. For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail). Vores kontaktdata er i så fald (Tivoli, Vesterbrogade 3, 1630 København V, ATT: Spil-Websalg-Bamser eller info@tivoli.dk)
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

2. Følger af fortrydelse: Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi tilbagebetaler til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst. Du returnerer varerne eller afleverer dem til os på følgende adresse: Tivoli, Vesterbrogade 3, 1630 København V. Returneringen af varerne skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Udgifterne forventes højst at beløbe sig til ca. 60 DKK.

3. Reklamationer og spørgsmål: Tivolis Box Office, Vesterbrogade 3, 1630 København V, 3315 1001, eller info@tivoli.dk
Du kan også sende din klage til os via platformen for onlinetvistbilæggelse, http://ec.europa.eu/consumers/odr/, der stilles til rådighed af Europa-Kommissionen.

Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med vores Persondatapolitik. Du finder vores Persondatapolitik her.


F.  Parkering hos APCOA PARKING

Billetten skal bruges til at få adgang til P-kælderen.

Hvis du parkerer under det antal timer, du har betalt for, udbetales restbeløbet ikke. Billetten refunderes eller ombyttes ikke. Billetten er gyldig i 12 måneder fra købsdato og kan kun bruges én gang.

Prisen er allerede inkluderet en rabat og kan ikke kombineres med øvrige rabatter - herunder Tivolikort.

Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med vores Persondatapolitik. Du finder vores Persondatapolitik her.


G. Billet til Strömma

Billetten skal indløses ved relevant billetteringsstander. Online køb betales med kreditkort ved bestilling og er derefter bindende.

Rabatter:
Et barn mellem 0 til 5 år rejser gratis i følgeskab med en betalende voksen
Børn mellem 6 - 15 år betaler halv pris
En gruppe på 10 personer eller derover modtager 10 % grupperabat. Grupperabat kan udelukkende opnås ved bestilling via Strömma Customer Service på info@stromma.dk eller på telefon 0045 32 96 30 00.

Eventuelle klager skal meddeles under turen eller straks efter afslutning. Klager modtages på e-mail: eller telefon 0045 32 96 30 00.
Såfremt gæsten og Strömma Danmark A/S ikke kan komme til enighed i forbindelse med drøftelse af sagen, kan sagen anlægges hos Forbrugerklagenævnet eller den ansvarlige danske domstolsmyndighed.

Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med vores Persondatapolitik. Du finder vores Persondatapolitik her.


H. Gavekort

1. Gavekortet er gyldigt i 3 år fra købstidspunktet.

2. Gavekortet kan indløses ved Tivolis indgange samt i de fleste restauranter og øvrige butikker i Haven. En liste over hvor gavekortet kan anvendes, kan findes her: www.tivoli.dk/praktisk/gavekort

3. Det er muligt at returnere et købt gavekort mod et gebyr på 50 kr.

4. Ved tilbagebetaling i perioden fra gavekortets udløb og op til et år efter, bortfalder gebyret på 50 kr.

5. Efter fire år fra købsdatoen bortfalder muligheden for tilbagebetaling

6. Reklamationer og spørgsmål: Tivolis Box Office, Vesterbrogade 3, 1630 København V, 3315 1001, eller info@tivoli.dk
Du kan også sende din klage til os via platformen for onlinetvistbilæggelse, http://ec.europa.eu/consumers/odr/, der stilles til rådighed af Europa-Kommissionen.

Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med vores Persondatapolitik. Du finder vores Persondatapolitik her.


I. Show & Menu

1. Menuer omfattet af tilbuddet ”Show & Menu” udbydes af Tivoli A/S (”Tivoli”), Vesterbrogade 3, 1630 København V, CVR nr. 10 40 49 16.

2. Billetsalget formidles af Billetlugen A/S ("Billetlugen"), Mosedalvej 14, 2500 Valby, CVR 29 41 32 74, der er Tivolis billetoperatør.

3. Køb af menuer omfattet af Show & Menu kan ikke fortrydes jf. forbrugeraftalelovens § 18 stk. 2, nr. 12.

4. Ved køb af menuer omfattet af Show & Menu, reserveres der automatisk bord på den valgte restaurant.

5. Kvittering og gyldig forestillingsbillet skal fremvises ved fremmøde.

6. Prisen omfatter alene menuen på den valgte restaurant. Forestillingsbillet og entré til Tivoli er ikke omfattet af prisen og skal købes separat.

7. Menuer omfattet af tilbuddet Show & Menu kan købes indtil 3 dage før datoen for forestillingen.

8. Menuer købt til aftenforestillinger serveres to timer før forestillingen. Menuer købt til eftermiddagsforestillinger serveres umiddelbart efter forestillingen, dog tidligst kl. 17.00.

9. Tivoli tager forbehold for ændringer i menuen. Der tages endvidere forbehold for begrænset kapacitet hos de enkelte restauranter.

10. Billetten er et ihændehaverbevis.

11. Hver stregkode/billet kan kun benyttes én gang.

12. Tivoli kan ikke holdes ansvarlig for misbrug af billetten, hvis for eksempel der er printet flere eksemplarer af samme stregkode, stregkoden ikke er udstedt af Tivoli eller billetten er benyttet af en anden person end den tiltænkte.

13. I tilfælde af, at forestillingen aflyses, annulleres de tilknyttede menuer, og billetten kan herefter ikke benyttes som betalingsmiddel. I tilfældet af, at den pågældende forestilling aflyses, kontakter Tivoli de af forestillingens gæster, der har benyttet sig af tilbuddet Show & Menu, med henblik på at forestå ombytning eller refundering af de pågældende menuer. Tivoli tager forbehold for, at det ikke er muligt at få kontakt til alle de gæster, der har købt menu til en aflyst forestilling. Eventuelt fremmødte gæster henvises til restaurantens øvrige menu.

14. Reklamationer og spørgsmål: Tivolis Box Office, Vesterbrogade 3, 1630 København V, 3315 1001, eller info@tivoli.dk
Du kan også sende din klage til os via platformen for onlinetvistbilæggelse, http://ec.europa.eu/consumers/odr/, der stilles til rådighed af Europa-Kommissionen.

Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med vores Persondatapolitik. Du finder vores Persondatapolitik her.


J. Turfotos

Ved køb af Turfoto har du ikke fortrydelsesret, hvis du giver samtykke til, at aftalens opfyldelse påbegyndes inden fortrydelsesfristens udløb, og anerkender, at du dermed mister din fortrydelsesret.