22. juni 2017

Tivoli udvider åbningstiden med ny vintersæson i 2018

I anledning af, at hele Danmarks forlystelseshave Tivoli i 2018 runder 175 år, udvider Tivoli sin nuværende åbningstid med en helt ny sæson. Sæsonen får premiere i jubilæumsåret 2018 og lyder navnet ”Vinter i Tivoli”. Her kan gæsterne bl.a. opleve en vinterscenograferet Have, hvor en skøjtebane foran Nimb, musical i Koncertsalen, restauranter og udvalgte forlystelser bliver blandt attraktionerne, men der bliver også plads til overraskelser og nyheder. ”Vinter i Tivoli” kan opleves fra den 2. februar til og med den 25. februar 2018, så Carstensens Have vil for første gang i historien være åben i skolernes vinterferie, under det kinesiske nytår, til fastelavn samt Valentinsdag.

Med den nye vintersæson, der skal supplere de øvrige tre sæsoner (Sommer, Halloween og Jul i Tivoli), føjer Tivoli, der åbnede i 1843, et nyt kapitel til historien om Haven, der aldrig bliver færdig. Med den nye vintersæson og de supplerende helårsaktiviteter i Koncertsalen, Glassalen og restauranterne cementerer Tivoli strategien om at blive en helsårsvirksomhed. Der arbejdes fortsat på det fulde vinteraktivitetsprogram, hvor bl.a. Tivoli-lyset bliver en af de store (æstetiske) attraktioner. Det færdige program bliver offentliggjort senere. 

Direktør Jan Olsen fra Visit Denmark siger:
Hvis turismen i Danmark skal fortsætte den positive udvikling, vi har set gennem de senere år, skal vi i endnu højere grad fokusere vores markedsføring, produktudvikling og salg i perioderne uden for højsæsonen. Det kræver, at vi for eksempel i København, kan levere spændende visionære tilbud i disse perioder. Tivolis initiativ "Vinter i Tivoli" er et rigtigt godt eksempel på den tankegang, og jeg er ikke i tvivl om, at resten af byens erhvervsliv, hoteller, detailhandel og restauranter, vil glæde sig over dette tiltag, der vil gavne branchen bredt."

Tivolis direktør Lars Liebst siger om sæsonudvidelsen:
”Vi har gennem flere år arbejdet på at udvide Tivolis nuværende tre sæsoner med en ekstra fjerde sæson. Med en udvidelse af Tivolis åbningstid til vinter kan vi nu give danskerne og turisterne endnu en anledning til at besøge København, ovenikøbet i en periode, hvor der ikke er så megen aktivitet i byen. Med udvidelsen cementerer vi strategien om at gå fra sæson til helårsvirksomhed. Sæsonudvidelsen vil også styrke Tivoli Hjørnets aktiviteter herunder stedets mange nye restauranter og butikker”.

                            


Kort om Tivoli

Georg Carstensen, Tivolis grundlægger, var inspireret af parker som han havde set i udlandet, da han fik Kongens tilladelse til at åbne Tivoli 15. August 1843.

 

Tivoli er i dag Danmarks største attraktion med 4,6 mio. gæster i 2016. Cirka 1/3 del af gæsterne er turister. Forretningsområdet spænder over kørende forlystelser, levende musik på scenerne hver eneste dag i sommersæsonen, musik, teater og dans i Koncertsalen og Glassalen, events, kasino, møder og konferencer mm. Havens blomster, træer og scenografi nyder ligesom de skiftende sæsoner stor anerkendelse blandt gæsterne.

 

Med 23 restauranter, 14 fastfood butikker, 5 barer og 2 caféer er Tivoli Københavns største udbyder af spisesteder.En række af dem har åbent året rundt. Herudover drives Nimb Hotel af Tivoli, der blev tildelt prestige prisen ”Hotel Of The Year 2015” af Small Luxury Hotels of the World.Inovember 2017 åbner Tivoli Hjørnet med 19 nye spisesteder, flere Nimb hotelværelser samt en butik.


Tivoli inkl. lejere omsatte i 2016 for 1,3 mia. kroner og havde et resultat før skat på 96,3 mio.

Gæstetilfredsheden er i top; i sommersæsonen 2016 svarede 94% af gæsterne, at de ”helt sikkert” eller ”sandsynligvis” ville anbefale Tivoli til andre. 94% svarede at de var ”tilfredse” eller ”meget tilfredse” med besøget.

 

Ifølge BAV (Brand Asset Valuator) vurderer danskerne Tivoli til at være Danmarks 4. stærkeste brand. Tivoli er nr. 14 på Berlingske Business Guld Image 2017.

 

Tivoli beskæftiger 3.700 medarbejdere incl. lejernes medarbejdere

 

 

 

Foto: Vi opfordrer venligst til, at der ikke benyttes fotos fra Jul i Tivoli som illustration af denne nyhed, da vi arbejder på at give Vinter i Tivoli sit helt eget udtryk.

Yderligere information: fås hos Tivolis pressechef Torben Plank, 22 23 74 40, tpl@tivoli.dk

 

Med venlig hilsen

 

 

 

Torben Plank
Head of Press, Brand & Communications
Pressechef, Brand & Kommunikation
 
T  +45 33750440
M  +45 22237440
TPL@TIVOLI.DK 
 
Vesterbrogade 3, 1630 København V
www.tivoli.dk