26. marts 2015

Tivoli indgår samarbejde med Husqvarna

Husqvarnas batteridrevne havemaskiner er støjsvage og miljøvenlige. Det kommer både Tivolis gæster og medarbejdere til gode. Derfor har Tivoli valgt det svenske kvalitetsbrand som leverandør af havemaskiner til pleje af den populære forlystelsespark. Det gør Tivoli til Husqvarna Danmarks største sponsoraftale. Tivolis chefgartner er begejstret. Samarbejdsaftalen mellem Tivoli og Husqvarna gælder i tre år frem til og med 2017-sæsonen.

Husqvarnas batteridrevne havemaskiner er støjsvage og miljøvenlige. Det kommer både Tivolis gæster og medarbejdere til gode. Derfor har Tivoli valgt det svenske kvalitetsbrand som leverandør af havemaskiner til pleje af den populære forlystelsespark. Det gør Tivoli til Husqvarna Danmarks største sponsoraftale. Tivolis chefgartner er begejstret. Samarbejdsaftalen mellem Tivoli og Husqvarna gælder i tre år frem til og med 2017-sæsonen.

4 mio. besøgende årligt stiller store krav til plejen af Danmarks populære have og forlystelsespark, Tivoli. De krav bliver lettere at håndtere med samarbejdet med Husqvarna, fortæller chefgartner for Tivoli, Tom Knudsen:

”Tivolis have kræver megen pleje for at kunne opretholde den høje standard. Derfor er det nødvendigt for os at kunne arbejde, mens Tivoli er åben. Men vi ønsker jo ikke at genere Havens gæster med støjende og lugtende havemaskiner. Den bekymring er væk nu, hvor vi kan bruge Husqvarnas batteriprodukter. De støjer ikke, er lettere at arbejde med for vores gartnere, og så er de tilmed langt mere miljøvenlige end tilsvarende benzinprodukter.”

Til gavn for gæster og gartnere
Husqvarnas batteriprodukter betyder, at Tivolis gartnere kan arbejde med maskinerne uanset tidspunktet. Og det er vigtigt. For selv når Tivoli har lukket, skal gartnere stadig tage hensyn til restauranterne og Hotel Nimbs gæster.
”Det går jo ikke at gå rundt og støje og ose, mens hotelgæsterne forsøger at slappe af. Især har plænen foran Hotel Nimb udfordret os. Den skal stå grøn og frodig, men det larmer at slå græs. Det problem er nu løst med en robotplæneklipper. Husqvarna er markedsledende inden for robotplæneklippere, og vi fik allerede sidste år mulighed for at teste deres Automower® – med stor succes. Så jeg har store forventninger til Tivolis samarbejde med Husqvarna,” slutter Tom Knudsen.

Batteri skåner miljøet

Også Husqvarna er tilfredse med det nye samarbejde, der forbinder nogle af Danmarks og Sveriges mest traditionsrige brands.”Tivoli er en kvalitetsbevidst virksomhed, der vægter miljøet højt. Så vi ser det som et kvalitetsstempel af vores produkter, at Tivoli har valgt Husqvarnas produktportefølje til pleje af den smukke have. At Tivoli vælger batteriprodukter frem for de traditionelle benzindrevne maskiner bekræfter, at batteri kan det samme som benzin – og samtidig skåne miljøet,” siger adm. direktør for Husqvarna Danmark, Jakob B. Hansen om aftalen, der er den største af sin art for Husqvarna Danmark.

Tivolis gæster vil kunne opleve robotplæneklipperen i aktion og se gartnerne arbejde med Husqvarnas batteriprodukter, når Haven åbner den 1. april.

Samarbejdsaftalen mellem Tivoli og Husqvarna gælder i tre år frem til og med 2017-sæsonen.

Yderligere information

Marketingkoordinator for Husqvarna, Michael Mørch, 4520 4723, michael.morch@husqvarnagroup.com

Pressechef for Tivoli, Torben Plank, 2223 7440, tpl@tivoli.dk 

Om Husqvarna
Husqvarna Group er verdens største producent af udendørs haveprodukter som motorsave, plæneklippere, trimmere og havetraktorer. Koncernen er førende i Europa inden for vandingsprodukter til forbrugere og en af verdens førende inden for skæremaskiner og diamantværktøj til professionelle inden for bygge- og stenindustrien. Koncernens produkter sælges via forhandlere og detailhandlere i mere end 100 lande, herunder varemærkerne Husqvarna, Gardena, McCulloch, Klippo, Jonsered og Flymo. Nettoomsætningen i 2014 var 33 mia. svenske kroner, og det gennemsnitlige antal medarbejdere var ca. 14.000 i 40 lande.
For mere information om Husqvarnas produkter, se www.husqvarna.dk.

Om Tivoli
Siden Georg Carstensen i 1843 for første gang slog portene op for gæsterne til Tivoli i København har Haven udviklet sig til en forlystelseshave på højeste niveau med 28 kørende forlystelser, hotelvirksomhed, aktiviteter, boder, restauranter samt events, shows og koncerter på højeste niveau. Tivoli er blandt verdens ældste forlystelseshaver og er med sine traditioner og løbende fornyelser et stærkt oplevelsestilbud til tre generationer. Haven besøges af godt 4 millioner gæster hvert år. 

 

Med venlig hilsen

Torben Plank
Head of Press, Brand & Communications
Pressechef, Brand & Kommunikation
 
T  +45 33750440
M  +45 22237440
TPL@TIVOLI.DK 
 
Vesterbrogade 3, 1630 København V
www.tivoli.dk