19. marts 2015

Rasmus Klumps Verden åbner sig mod himlen

Tre nye tårne med udsigtsposter, hængebroer og rutschebane – der er endnu flere udfordringer og nye sanseoplevelser til børnene, når Tivoli slår dørene op den første april, hvor legeuniverset Rasmus Klumps Verden byder på flere nyheder for de mindre i familien

Rasmus Klump og vennerne har nu i fem år kunnet rejse verden rundt med skibet Mary, i det 1200 m2 store legeunivers i Tivoli. Det har været til glæde for masser af børnefamilier, som flittigt har besøgt den store legeplads i Haven. Nu udvides succesen med en hel ny bydel for de lidt større legesyge og nysgerrige Klumpfans.

Nye tårne og rørtelefoner
De nye tårne er forbundet med hængebroer, ruser og klatrenet, rutschebaner og lyselementer. Selv den sejeste 6-årige pige eller dreng vil blive udfordret på den spændende bane, der mest minder om en børneudgave af ”tree top walking” med plateauer i flere højder, karnapper, rørtelefoner, stjernekikkerter og mange andre elementer.

To nye forestillinger i Rasmus Klumps Hus
Den nye sæson byder også på mere teater med Rasmus Klump og vennerne. Sidste års succes i forbindelse med Rasmus Klumps Hus ved søen med den lille teaterscene blev et mindre tilløbsstykke for børnefamilierne. Derfor kommer der hele to nye forestillinger i år som lyder titlerne: Hip Hurra for Rasmus og Hvor har du været Rasmus? Forestillingerne vil  være i børnehøjde og indeholde både sang og dans. De to nye forestillinger får premiere på åbningsdagen.

Dansk ikon - også i Japan
Sidste år blev Rasmus Klump optaget i bogen 101 danske designikoner og i november indtog Rasmus Klump Japan, hvor han allerede er blevet en succes blandt både voksne og børn. Hos Egmont, hvor Rasmus Klump har til huse, er licenschef Michael Benzon glad for, at også Tivoli satser endnu mere på den populære bjørn.

“Rasmus Klump er en gammel figur, som vi værner meget om. Børnene kan tage på nye oplevelser i Rasmus Klumps Verden – akkurat som Rasmus Klump altid altid drager ud på nye eventyr. Legepladsen er en succes, som udfordrer og glæder mange børn hvert år. Så vi er glade for, at vi sammen med Tivoli kan give børnene og andre Klump-fans endnu flere oplevelser,” siger han.

Underdirektør, Brand & Kommunikation i Tivoli Dorthe Weinkouff Barsøe siger:
”Rasmus Klumps Verden taler på forunderlig måde til børn og voksne på tværs af landegrænser, fordi Ramus Klump ligesom Tivoli er et internationalt brand. Legeområdet har, over de fem år det har ligget i Tivoli, udviklet sig til at blive en lille oase for familierne, der gerne medbringer mandpakker og hygger sig. Man kan konstatere, at Rasmus Klumps Verden over kort tid er blevet en attraktion i attraktionen for familier med mindre børn tværs af sprog og kultur”.

Hils på den populære bjørn
Hver dag, og med ekstra forestillinger i højsæsonen, dukker Rasmus Klump op ved sit hus, hvor han hilser på børnene. Der er mulighed for at se forestillingerne og give et kram, og ofte bliver mødet med den elskelige bjørn foreviget i fotoformat. Børnenes møde med Rasmus Klump er blevet et mindre tilløbsstykke - og det forstår man egentlig godt.

En oase i byen

Legepladsen, der udover de nye tårne, hængebroer og rutschebane, i forvejen rummer end 40 aktiviteter, ligger med Københavns Rådhustårn til den ene side og fra et udkigstårn på legepladsen kan børnene se Den lille Havfrues søster i Tivoli Søen. Det bløde underlag og de små jumping jets springvand giver en herlig følelse af at være et helt særligt sted med legen i fokus. 

Siden åbningen i 2010 er den 1300 kvadratmeter store legeplads blevet en lille oase i byen for mange børnefamilier, som triller en tur omkring med barnevognen og også lader de lidt større børn boltre sig i det sjove og udfordrende legemiljø.

Byen er designet af Tivolis designere og arkitekter, men tager udgangspunkt i Rasmus Klumps historiske verden, efter ide af Carla og Vilhelm Hansens eventyr. 

 

For yderligere information kontakt:
Michael Benzon. Head of Licensing, Egmont Publishing, +45 30 34 22 72  Michael.Benzon@egmont.com
Torben Plank.
Pressechef Tivoli, +45 22 23 74 40 tpl@tivoli.dk

Med venlig hilsen

 

Torben Plank
Head of Press, Brand & Communications
Pressechef, Brand & Kommunikation
 
T  +45 33750440
M  +45 22237440
TPL@TIVOLI.DK 
 
Vesterbrogade 3, 1630 København V
www.tivoli.dk