10. november 2014

Tivoli får egen tv-station

Der er en klar tendens i tiden; at mange mennesker i højere grad vælger at få information via levende billeder fremfor traditionelle tekster. Det tager Tivoli nu konsekvensen af og etablerer sin helt egen tv-station, der lyder navnet Tivoli TV. Formålet er, at tilbyde Havens gæster mere information i form af levende billeder, der tager afsæt i alt fra Tivolis økonomi, kultursatsninger til at skildre Haven som arbejdsplads. Tv-stationen skal fungere som Tivolis talerør på egne stærke medieplatforme samt levere journalistiske indslag til udvalgte eksterne medier.

Mediebilledet i dag er ikke længere til websites med lange tekster eller Facebook sider, der ikke benytter sig af levende billeder. Alene på tivoli.dk er der på årsplan mere end 5 mio. besøgende, og dertil kan der lægges over 350.000 personer som pt. følger forlystelseshaven på de sociale medier. Tal der i øvrigt er støt stigende. Tivoli har derfor gennem et stykke tid arbejdet med at udvikle indhold til sin egen tv-kanal, og tror nu så meget på projektet, at det bliver en fast del af Tivolis øvrige sociale medier.  Historierne produceres af tv-journalister, som Tivoli har ansat til formålet.   

Levende billeder vinder frem overalt på de sociale medier og Tivoli griber nu chancen for at give de mange folk, som aktivt opsøger Carstensens have på de sociale medier noget ekstra.

Torben Plank, pressechef og chef for Danmarks nye tv-station siger:
”Det er da langt mere interessant, at se og høre Medina fortælle passioneret om, hvordan hun har forberedt en koncert med Tivolis Symfoniorkester på Plænen i stedet for at skulle læse om det i en klassisk pressemeddelelse. Vi har erfaret, at indslag med afsæt i Fredagsrock kunstnere eller et indslag med en medarbejder, der i 80 meters højde udfører et servicesyn på Himmelskibet, får rigtig mange seere.  Med egen tv-station kan vi vise meget mere af Tivoli bag facaden, vi kan fortælle om Tivolis betydning som virksomhed, om vores ballet- og musikelever og vi kan få sat billeder på historierne og gøre dem mere direkte og nærværende. ”

Hvad kan man se på Tivoli TV
Målet er at få en TV-station med gennemslagskraft, der producerer i formater tilpasset mobile platforme, så potentielle besøgende hurtigt får overblik over, hvad der rører sig i Haven. Indholdet kommer til at tage afsæt i Tivoli som erhvervsvirksomhed, forlystelsesnyheder, haveanlægget, restauranterne samt kulturelle begivenheder. Der kommer indslag med medarbejdere, f.eks. gartnere og kokke, der giver gode råd om hvordan man laver julebuketter eller sprød svær på flæskestegen. Næste skridt bliver at sende livereportager fra udvalgte begivenheder i Haven. Tivoli TV laver også indslag, der er rettet mod det internationale marked, så flere turister inspireres til at besøge København og Tivoli. 

Dorthe Weinkouff Barsøe, underdirektør for Brand & Kommunikation siger:
”Levende billeder ”on demand” er en god mulighed for at gøre Tivolis egne medier mere spændende og for at komme igennem til udenlandske medier. Vi fik stor succes, da vi fortalte om kåringen af ”Vertigo” som Europas bedste forlystelse. Vi brugte levende billeder i et indslag, som vi leverede til Englands største formiddagsblad Daily Mail, og nåede på den måde ud til et tusindtal af potentielle gæster. Det var ikke sket uden levende billeder.  Med egen tv-station har vi fået endnu et værktøj til at øge vores synlighed i udenlandske medier såvel som på egne sociale platforme og derved understøtte arbejdet med at gøre Tivoli til et førende internationalt oplevelsesbrand”.

Tivoli TV kan frit ses via tivoli.dk eller ved at søge efter kanalen på YouTube. Det koster heller ikke noget at blive fast abonnent på Tivoli TV.

Tivolis sociale medier 2014 
263.000 synes 23. oktober 2014 godt om Tivoli FB
Tivoli- FB profilen blev oprettet den 1. juli 2009

 94.675 synes 23. oktober 2014 godt om Fredagsrock 
Fredagsrock-profilen blev oprettet den 6. marts 2009
Tivoli Festival har 1.105 følgere på Facebook, som blev oprettet 20. marts 2014  

5.474 synes 23. oktober 2014 godt om Nimb
Nimb-profilen blev oprettet 14. januar 2010
149 følger NIMB-Instagram
Nimb Instagram blev oprettet i februar 2014 

Wagamama
1.724 følger wagamama på Facebook, som blev oprettet 1. september 2010
Tivoli Festival har 1.105 følgere på Facebook, som blev oprettet 20. marts 2014

Tivoli Instagram
 blev oprettet i august 2013
6638 følgere på Instagram

3.825 Følger LinkedIn og blev oprettet i 2012
75  følgere på Twitter der blev oprettet 12.10.14

 

Med venlig hilsen
Torben Plank, Pressechef i Tivoli
Telefon +45 33750440
Mobil +45 22237440
tpl@tivoli.dk