Din kurv er tom
Vi arbejder efter serviceværdikæden

Vores serviceprofil

I Tivoli er vi ca. 1200 medarbejdere, hvis primære opgave er, at servicere alle vores gæster, så de får en betagende oplevelse i forlystelserne og i Haven. Det er let for gæsterne at finde os, fordi vi har Tivoli på tøjet. Gæsterne finder os på alle salgssteder, i indgangene, ved forlystelserne, på spisestederne og mange andre steder i Haven.

Vi er ca. 600 medarbejdere, som ganske vist ikke alle har Tivoli på tøjet, men som brænder for at yde den samme gode service, blot på de interne linjer. Vi ved, at betagende intern service er en forudsætning for betagende gæsteservice.

Når vi prioriterer service så højt i alt, hvad vi gør, skyldes det, at vi arbejder efter serviceværdikæden. Kort fortalt tror vi på, at en god arbejdsplads, hvor medarbejderne er tilfredse, dygtige og loyale, er nødvendig for, at vi kan yde betagende gæsteservice. Det giver tilfredse og loyale gæster, der er grundlaget for, at vi kan skabe overskud og vækst i forretningen.
Tivoli Service er betagende service, som adskiller sig fra helt almindelig god service ved lige at give dét mere, end gæsten eller kollegaen forventer for at blive tilfreds. Det stiller store krav til os, når vi i en situation skal optræde 

roligt og myndigt, for 10 minutter senere at være energiske og effektive, fordi vi står med noget helt andet. 

Vi er fleksible og har situationsfornemmelse, for vi har både en flok vilde konfirmander til ”Blå Mandag” og en pensionistforening til klassisk koncert på en helt almindelig dag. Hvordan gør vi det? 

Vi har en grundregel, der går på, at vi alle er direktører inden for en radius af tre meter. Det betyder, at ligger der lidt skrald inden for den radius, eller er et barn ked af det inden for de tre meter, så håndterer vi det. Det er den af os, som er på pletten, der skal agere.

1) Jeg sikrer en god stemning ved at smile og søge øjenkontakt
2) Jeg samler skrald op og sikrer der er pænt til gæsterne
3) Jeg tager ansvar når gæster har brug for hjælp eller er utilfredse

Det er sjovt, det er spændende, og det er krævende at arbejde i Tivoli. Som medarbejder i Tivoli har vi både ret og pligt til at gøre lige præcis det, vi synes er rigtigt i situationen for at betage en gæst eller kollega. Det handler om situationsfornemmelse og om at gribe muligheden for at yde betagende service, når den er der.