Kristian Bezuidenhout optræder med verdens førende barokensembler og orkestre, såsom Freiburg Barokorkester, Les Arts Florissants, Concertgebouw, Orchestra of the Age of Enligthenment og Gewandhaus-orkestret i Leipzig. Fra cembaloet har han desuden gæstedirigeret The English Concert, Orchestra of the Eighteenth Century, Tafelmusik, Collegium Vocale, Julliard 415, Kammerakademie Potsdam og skotske Dunedin Consort i Bachs Matthæuspassion.
Bezuidenhout har samarbejdet med fremtrædende musikere og solister som John Eliot Gardiner, Frans Brüggen, Trevor Pinnock, Giovanni Antonini, Alina Ibragimova, Isabelle Faust, Rachel Podger, Anne Sofie von Otter, Carolyn Sampson og Mark Padmore. Sidstnævnte optræder han sammen med på Hindsgavl Festival senere på sommeren i et program med lieder af Beethoven og Schubert. Bezuidenhout har udgivet talrige prisbelønnede indspilninger på pladeselskabet Harmonia Mundi med klassiske værker af Mozart, Beethoven, Mendelssohn, Schubert og Schumann.
Fra sæsonen 2017/2018 er Kristian Bezuidenhout kunstnerisk leder hos Freiburg Barokorkester og desuden første gæstedirigent for The English Concert.
Under overskriften ”Den lille Mozart” forklarede Politikens anmelder Henrik Friis efter Bezuidenhouts besøg i Tivolis Koncertsal i sommeren 2012: ”De færreste tænker over, hvor langt fra Mozarts egen tid en brillant klaverkoncert i en stor koncertsal egentlig er. Al den vellyd, der strømmer fra et tre meter langt Steinwayflygel var ikke noget, Mozart nogensinde hørte. Han skrev sin musik i storhedstiden i 1780'erne for hammerklaver - eller fortepiano. En mellemting mellem barokkens sprøde cembalo og romantikkens grandiose flygler med nogle helt uvante muligheder.”
Henrik Friis skrev endvidere om solisten, som han kalder en fremragende teknisk begavelse: ”Kristian Bezuidenhout - udtales cirka ' bet-sit-en-hut' - var en fantastisk fortolker, der mættede Mozart med energi, dramatik og kontraster (…) Alle temaer, alle små krummelurer og udsmykninger blev tydelige som en uvant fusion af snirklet barok og wienerklassisk klarhed” og tildelte koncerten i Tivoli 5 hjerter.
Kristian Bezuidenhout optræder med verdens førende barokensembler og orkestre, såsom Freiburg Barokorkester, Les Arts Florissants, Concertgebouw, Orchestra of the Age of Enligthenment og Gewandhaus-orkestret i Leipzig. Fra cembaloet har han desuden gæstedirigeret The English Concert, Orchestra of the Eighteenth Century, Tafelmusik, Collegium Vocale, Julliard 415, Kammerakademie Potsdam og skotske Dunedin Consort i Bachs Matthæuspassion.
Bezuidenhout har samarbejdet med fremtrædende musikere og solister som John Eliot Gardiner, Frans Brüggen, Trevor Pinnock, Giovanni Antonini, Alina Ibragimova, Isabelle Faust, Rachel Podger, Anne Sofie von Otter, Carolyn Sampson og Mark Padmore. Sidstnævnte optræder han sammen med på Hindsgavl Festival senere på sommeren i et program med lieder af Beethoven og Schubert. Bezuidenhout har udgivet talrige prisbelønnede indspilninger på pladeselskabet Harmonia Mundi med klassiske værker af Mozart, Beethoven, Mendelssohn, Schubert og Schumann.
Fra sæsonen 2017/2018 er Kristian Bezuidenhout kunstnerisk leder hos Freiburg Barokorkester og desuden første gæstedirigent for The English Concert.
Under overskriften ”Den lille Mozart” forklarede Politikens anmelder Henrik Friis efter Bezuidenhouts besøg i Tivolis Koncertsal i sommeren 2012: ”De færreste tænker over, hvor langt fra Mozarts egen tid en brillant klaverkoncert i en stor koncertsal egentlig er. Al den vellyd, der strømmer fra et tre meter langt Steinwayflygel var ikke noget, Mozart nogensinde hørte. Han skrev sin musik i storhedstiden i 1780'erne for hammerklaver - eller fortepiano. En mellemting mellem barokkens sprøde cembalo og romantikkens grandiose flygler med nogle helt uvante muligheder.”
Henrik Friis skrev endvidere om solisten, som han kalder en fremragende teknisk begavelse: ”Kristian Bezuidenhout - udtales cirka ' bet-sit-en-hut' - var en fantastisk fortolker, der mættede Mozart med energi, dramatik og kontraster (…) Alle temaer, alle små krummelurer og udsmykninger blev tydelige som en uvant fusion af snirklet barok og wienerklassisk klarhed” og tildelte koncerten i Tivoli 5 hjerter.
Kristian Bezuidenhout optræder med verdens førende barokensembler og orkestre, såsom Freiburg Barokorkester, Les Arts Florissants, Concertgebouw, Orchestra of the Age of Enligthenment og Gewandhaus-orkestret i Leipzig. Fra cembaloet har han desuden gæstedirigeret The English Concert, Orchestra of the Eighteenth Century, Tafelmusik, Collegium Vocale, Julliard 415, Kammerakademie Potsdam og skotske Dunedin Consort i Bachs Matthæuspassion.
Bezuidenhout har samarbejdet med fremtrædende musikere og solister som John Eliot Gardiner, Frans Brüggen, Trevor Pinnock, Giovanni Antonini, Alina Ibragimova, Isabelle Faust, Rachel Podger, Anne Sofie von Otter, Carolyn Sampson og Mark Padmore. Sidstnævnte optræder han sammen med på Hindsgavl Festival senere på sommeren i et program med lieder af Beethoven og Schubert. Bezuidenhout har udgivet talrige prisbelønnede indspilninger på pladeselskabet Harmonia Mundi med klassiske værker af Mozart, Beethoven, Mendelssohn, Schubert og Schumann.
Fra sæsonen 2017/2018 er Kristian Bezuidenhout kunstnerisk leder hos Freiburg Barokorkester og desuden første gæstedirigent for The English Concert.
Under overskriften ”Den lille Mozart” forklarede Politikens anmelder Henrik Friis efter Bezuidenhouts besøg i Tivolis Koncertsal i sommeren 2012: ”De færreste tænker over, hvor langt fra Mozarts egen tid en brillant klaverkoncert i en stor koncertsal egentlig er. Al den vellyd, der strømmer fra et tre meter langt Steinwayflygel var ikke noget, Mozart nogensinde hørte. Han skrev sin musik i storhedstiden i 1780'erne for hammerklaver - eller fortepiano. En mellemting mellem barokkens sprøde cembalo og romantikkens grandiose flygler med nogle helt uvante muligheder.”
Henrik Friis skrev endvidere om solisten, som han kalder en fremragende teknisk begavelse: ”Kristian Bezuidenhout - udtales cirka ' bet-sit-en-hut' - var en fantastisk fortolker, der mættede Mozart med energi, dramatik og kontraster (…) Alle temaer, alle små krummelurer og udsmykninger blev tydelige som en uvant fusion af snirklet barok og wienerklassisk klarhed” og tildelte koncerten i Tivoli 5 hjerter.